16.7.10

Hallo virkelighet!

Nordisk virkelighet har en helt egen sjarm etter tre ukers helpensjon - dét blir man lat av, det! Eller som en av guidene våre i Ukraina sa det: Dere [turister] bruker gullskje ned i hjernene våre.
 - Ups!


Garndamen fant vi - tilfeldig - i Kremechuk (lenke til artig bilde av byen), en by på vei mot Kiev. Mine russisk-kunnskaper har falmet noe så det var ikke mye til samtale vi hadde, men når to entusiaster møtes er språket ofte det minst viktige. Vi kommuniserte i hvert fall veldig bra. Jeg gjorde et Addi-pinne-kupp, og kjøpte et garn som viste seg å være tysk i russisk språkdrakt, men like spennende nytt for det.
Og bare for moro skyld så kjøpte jeg et par russiske rundpinner. De er helt ubrukelige, men for en høy sjarmfaktor! (Bilde ved anledning ...)

2 uker på båt, da får man strikka litt mellom måltidene. Og skrevet litt mønster. Mellom måtidene. Og lest litt. Mellom de guida turene.


Det beste som kan sies om heten varmen var at det var veldig praktisk med små strikkeplagg. Sokkestrikking i 40 grader pluss er et pluss hvis man absolutt må strikke. Og det må man jo ...

Vel, tilbake til havreskjorta og strielefsa. Det er noe godt i det også.

4 kommentarer:

  1. oh ugggg on knitting in the heat .... and eating on a boat in that weather .... ummm? a lot of fruit? LOVE those socks though!

    SvarSlett
  2. Det låter som en härlig resa! Och vilka vackra sockor du stickat - igen!

    SvarSlett
  3. Det høyrest ut som ein fantastisk tur du har vore på :) Ha ein toppers sommar!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med nytt utseende på bloggen!

    Håper vi får se flere bilder fra turen :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...