10.11.09

Strikkesertifikatet

... eller kanskje fagbrevet i strikking?

Jeg føler jeg har bestått ett eller annet når jeg nå er ferdig med Plum Frost Cardigan. Bortsett fra at jeg i skrivende stund ikke har klipt den opp så sitter den som et skudd! Den er som skapt til meg ... eh, den er skapt til meg, og jeg fikk det til. Lengden, livet, bredden over brystet, ermelengden, og ikke minst over skulderpartiet - der jeg i den andre jakka gikk skikkelig på trynet. På bildene av den originiale jakka ser den så trang ut, og det orket ikke jeg, så jeg modifiserte litt, noe som ikke fungerte særlig bra i det hele tatt.

Hvis jeg skal være min egen strengeste kritiker, så gjenstår det kanskje noen tanker rundt dette med fargene i mønsterdelen av jakka. Jeg syns det fungerer, det er ikke sånn at fargeblandinga plager meg (plager den deg?), men jeg kunne kanskje anstrengt meg litt mer for et 100 % resultat. Særlig med tanke på at jeg sjøl mener dette er svennstykket mitt.

Og. Så kan det hende jeg har hatt litt flaks også. Skal ikke se helt bort fra det :)


This is the post were I tell myself how good I am ;)

28 kommentarer:

  1. I love it. will you try it on and show us how it fits?

    SvarSlett
  2. Strikkepanja10.11.09

    Gratulerer med bestått "svenneprøve" :-) Jeg synes den ser veldig flott ut. Fargene i mønsteret harmonerer fint sammen, samtidig som den turkise skinner godt. Håper du blir glad i den og bruker den masse!

    SvarSlett
  3. Den ser jo veldig fin ut - jeg gleder meg til å se bilder av den på deg.

    SvarSlett
  4. Jeg syns den ble veldig fin :) Fargene passer godt sammen. Flink du er!

    SvarSlett
  5. Superflott jakke. Hvis jeg er helt ærlig likte jeg ikke helt fargekombinajonen da det bare var garnnøster, men jeg synes den ble riktig lekker til slutt!

    SvarSlett
  6. Jamen jeg er helt enig - denne ble jo kjempeflott! Gratulerer! Jeg syntes fargene i den første jakka di var så fine, men disse var jo nesten enda finere!
    Men svennestykke - du har da strikket så mye flott at du må da ha bestått mesterprøven forlengst?

    SvarSlett
  7. Grattis! Du har bestått prøven, og jakka er bare nydelig!

    SvarSlett
  8. Jakka ser nydeleg ut, kjempefine fargar!!

    SvarSlett
  9. gratulererer med nesten "vel overstått svenneprøve - æ gir deg sertifikatet og 10 gullstjerners' diplom" når du har klippet, strikket stolpe og lagt ut skrytebilde av deg selv!!! fargekombinasjonene dine her er mer definert enn på ditt første forsøk - man ser bedre mønsteret - og du har satt flotte farger sammen :) alt er uansett et spørgsmål om smak og behag :) og der er jo noe du har :)

    SvarSlett
  10. Koftan blev verkligen fin...kanske man får se den på dig också framöver :) Saknar fortfarande mailet från dig...kanske är något fel med min e-post. Skriv gärna meddelandet över bloggen om du vill, jag lägger inte ut det.

    Varma kramar/Annica

    SvarSlett
  11. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer :D
    Det jeg mener med svenneprøven er at jeg virkelig har gått vitenskapelig til verks, og (nesten) ingen ting har vært overlatt til tilfeldighetene. Bare dette med målinga, og dette med farger fram og tilbake, og rekke opp når det blir galt, og detaljer som knappestolper og sånt. Jeg har nok aldri strikka noe så tilpassa og kontrollert før.

    SvarSlett
  12. Jeg synes fargene er helt riktige, jeg! =)

    Karakter: M+

    =)

    SvarSlett
  13. Så flott den er! Gratulerer med "svenneprøven". Jeg synes fargene er fine sammen, artig å se hvordan andre setter sammen farger.

    SvarSlett
  14. Koftan passar dig perfekt...det kan nog inte sägas nog många gånger :) Är det något speciellt färgval du vill göra på din beställning? Jag tänkte börja knåpa ihop några imorgon :)

    SvarSlett
  15. Fantastiskt fin! Sitter som en smäck, som vi säger på svenska. (Det betyder att den passar jättebra).

    Men hur fort stickar du egentligen? Medan jag gjorde en vante blev du klar med en hel kofta! Otroligt.

    SvarSlett
  16. Jeg synes du har bestått med glans!!

    SvarSlett
  17. grats!!! beautiful cardigan, greetings: rita from tirol

    SvarSlett
  18. I looks fantastic on you! Great sweater.! thanks for showing us what it looks like, with you wearing it! Great fit for you!!!
    Mona

    SvarSlett
  19. Nydelig jakke! Imponert over din grundighet i tilpassingen, det hadde ikke blitt gjort med meg... Du er så flink til å blogge prosesser og tanker du gjør deg underveis. Flott blogg!

    SvarSlett
  20. Gratulerer med vel utført arbeid! Ble mektig imponert over alle beregningene i forkant! Nydelig resultat! :)

    SvarSlett
  21. Gratulerer - du fikk det til. Den ble flott.

    SvarSlett
  22. Snygg! Till slut så gick det!

    SvarSlett
  23. gratulere med svennestykket. farvene er fine de. synes godt om at borden lyser op og er kvik i farven.

    SvarSlett
  24. Gratulerer med vel bestått streikkesertifikatprøve! Kan ikke si annet enn at det må være bestått :D

    SvarSlett
  25. Kjempe flott jakke. Denne kommer du til å bli glad i tenker jeg

    SvarSlett
  26. Gratulerer med nesten ferdig jakke, innen du leser dette har du vel gjort unna klippingen og den aller siste finishen også. Jeg er særdeles imponert. Dessuten er det fascinerende å følge prosessen hos deg, for en som ikke strikker så flotte saker, siden du er så flink til å formidle hvordan du tenker og hva du gjør. Imponert jeg! Ha en flott dag

    SvarSlett
  27. Tuuuuuuuusen takk for flott gave. Jakken din ble skikkelig fin :-)

    SvarSlett
  28. Nydelig!Og flotte farge komb.
    Go strikke helg:-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...