23.5.09

På toppen

Jakka Malta fortsetter å vokse fram. Jeg har strikka sammen bolen og ermene, og må nok innse at jeg må nøste opp en ny hespe med Wollmeise Spice Market - jeg trodde jeg ville klare meg med ett. Som forøvrig er min yndlingsfarge blant alle Wollmeises farger.

Allerede mens jeg plukket fram fargene oppdaget jeg at jeg hadde to veldig forskjellige Spice Market. Tre hele hesper med en ganske kjedelig Spice Market (100 % merino), mye flatt brunt og olivengrønt. Og et reste nøste i nesten gullnyanser, i hvert fall veldig gylden oransje (80/20 % merino/nylon). Og det er selvfølgelig det kjedelige jeg har mest av.
Jeg bruker meg også av rester av Single Malt (brunt), Brukranzl (grønt), Serpentine (sennep) og Frosch (gulgrønt).
Nå er i hvert fall alle delene over på én pinne, og jeg har fordelt det på denne måten:


Det eneste jeg er litt usikker på nå er om jeg har beregne lengden på bolen godt nok. Når jeg ser på Martinas jakke ser jeg at hennes er lenger i livet enn ermene (i hvert fall ser det sånn ut på bildene), mens mine deler er like lange.

Mhm ... jeg får snike delene over på en lenger rundpinne og prøve den.

13 kommentarer:

  1. Fantastiska färger. Jättefin kofta!

    SvarSlett
  2. Wow, den er bare såååå lekker!

    SvarSlett
  3. Wow, den er bare såååå lekker!

    SvarSlett
  4. Spennende prosjekt, men det ser ut til å bli en flott jakke i duse fine farger! ha en flott lørdag!

    SvarSlett
  5. Jøss den ser ut til å bli veldig flott, så flink du er:) Ha ein fortsatt fin laurdag!!

    SvarSlett
  6. Du er som vanlig superkjapp! Nydelig jakke, tror jeg det blir. Fint med den lillablå kontrasten på kantene.

    Gratulerer med nytt overskriftsbilde. (men " litt garn" er vel en stor underdrivelse...)

    SvarSlett
  7. Fargene er helt skjønne. Passer godt til en rødhåring som meg! (hint hint!)

    SvarSlett
  8. Den er meget smuk din jakke. Synes godt om den grønne stribe der kommer i ny og næ. En veldig god måde at få brugt sine rester.. Pøj pøj med at få den prøvet, håber den passer.

    SvarSlett
  9. Ja, den satt ikke som den skulle da jeg hadde strikka et par tre omganger. Jeg får strikke litt mer og se om jeg skal kjappe meg å felle mange mange mange masker på en gang ...
    Takk for alle hyggelige kommentarer :D

    SvarSlett
  10. Så flott jakke og for en racerfart det er på pinnene dine. Nydelige gylne toner du har valgt, ser ut som du heller veldig mot den gyldne høstskalaen du..Når jeg ser hva du lager innser jeg hvor kjedelig garderoben min er :) Ha en fantastisk uke..

    SvarSlett
  11. så fin den är - jag gillar verkligen dom färgerna som du har valt för det här projektet!

    och fasiken så snabb du är:D

    SvarSlett
  12. Det var en nydelig jakke

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...