3.5.09

Kai-Mei er nr. 2. Eller er de det?

Da er jeg ferdig med sokkepar nr. 2 fra Cookie A.s nye bok Socks Innovation. Jeg er ferdig med begge to. På pinner 2,5 mm og garnet Shibui som var en gave fra snille Gro A. :)

Eh, bortsett fra at jeg ikke har lest oppskriften godt nok, og ikke vridd mønsteret som det skulle vries. På bildet er det vakre bladmønsteret rett ned mot tærne, men egentlig skulle det endt ved stortå-knoken. Så, jeg vet ikke riktig jeg. Noen sier at dette kan regnes som en modifikasjon, og dermed er en Cookie A.-sokk, men innerst inne føler jeg vel det er litt juks.

Jeg skal strikke et par til, og så skal jeg tenke på problemstillinga i mellomtiden ...

4 kommentarer:

  1. Jeg kan jo godt skjønne at det kan være litt vanskelig å få med seg mønsteret, så fort som du strikker. :P

    Dette tror jeg ikke hadde skjedd meg (*sneglestrikker*), men om det hadde det, hadde jeg helt klart kalt det par nr. 2, og helt sikkert ikke giddet å strikke et par til. Men det er nå meg. Nevnte jeg at jeg hater å strikke sokker?

    SvarSlett
  2. Jeg hadde helt klart postet de i KAL en hadde jeg vært deg. Strikker du ett par til så får du jo bare to posteringer av to forskjellige sokker.

    Du har strikket lett gjenkjennelige sokker, det er like mye arbeid som de andre sokkene og det eneste du har modifisert er at du ville ha mønsteret rett frem. For det er jo selvfølgelig en villet forandring :-)

    SvarSlett
  3. Guro, det er morsomt å strikke sokker, det går jo så fort, brumbrum :D)

    SvarSlett
  4. Den første går fort, ja. ;)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...