8.5.09

FO: Sokkene Jessi

For et år siden da jeg oppdaget garnet Wollmeise og ikke skjønte hva jeg skulle gjøre for å få tak i det, spurte jeg på garnforumet Ravelry om det var noen som kunne tenke seg å selge det. Det har jeg snakka om tidligere.

Jessi kom meg til unnsetning, ikke bare solgte hun meg mine første hesper med Wollmeise, men hun solgte noe annet garn til en rimelig pris - og sendte meg et par bøker hun hadde til overs. Sett på maken!


Ett av nøstene var Bob (everybode, say Hi! to Bob). En litt vanskelig farge fordi den er både intens og sterk, så jeg har hatt problemer med å finne noe å bruke den til. Inntil Urkigurki spurte meg på det nye hobby-forumet Uformelt.net om hvordan strikke mønster på tåa når man strikker sokker tå-opp.
- Mhm, ja, hvordan gjør man det, tenkte jeg, og grep fatt i de første nøstene som lå foran meg. Bob! Og sammen med hvitt er Bob en kjempefin farge, syns jeg. Intensiteten i fargene (rødt, grønt, oransje og gult) oppretteholdes, mens den samla kraften dempes av det hvite.

Ja, ikke akkurat Hi-End Design, men jeg er veldig fornøyd. Og med dette kalde været vi har i Oslo for tida er den doble ulla god og varm.

15 kommentarer:

  1. Og du forsetter å produsere sokker i en rasende fart! Jeg er rett og slett imponert!
    Det var noen utrolig flotte sokker :)

    SvarSlett
  2. Anonym8.5.09

    Hei BOB! Jammen, gjer han ein god jobb, altså.. Lekraste sokkane eg har sett på lenge! :)

    SvarSlett
  3. Imponert over alle sokkene dine, men Bob var ekstra festlig da :) Skikkelige glad-sokker!

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  4. Vanvittig fine!!

    SvarSlett
  5. Kjempefine sokker! (nesten så jeg får lyst til å strikke en sokk eller to..)

    SvarSlett
  6. Vilken otrolig inspirationskälla du är. Dina strumpor är fantastiskt vackra, särskilt de senaste paren!!!

    SvarSlett
  7. Skikkelig fine sokker,god helg:)

    SvarSlett
  8. Det var freshe sokker! Og veldig fine til jeans og crocks. Bob er en schläger!

    Jeg skal svare på det med kanten på baktus straks. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  9. Jeg kjenner at det sier "svupp" et sted inni brystet når jeg ser de sokkene, det er et sikkert tegn på godt design og heldig fargesammensetning.

    SvarSlett
  10. Dæggern, som vi sier her oppe når noe er fantastisk ;-) Disse var jammen nydelige!! Jeg blir såå imponert over dine fantastiske sokker, du er en utrolig inspirasjonskilde! Tusen takk!

    SvarSlett
  11. Fineste sokkene jeg har sett på lang tid. Stilig fargekombinasjon!

    SvarSlett
  12. Bente, gå tilbake til genseren din! He, he.

    Takk alle sammen for hyggelige kommentarer.

    SvarSlett
  13. Det var fine sokker det! Herlige farger :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...