6.5.09

Spør, og du skal få svar!

Som de fleste er jeg glad i positiv oppmerksomhet, og denne uka dukka det opp fem røde roser med tittelen Ukens blogg fra Annette. Hvem blir ikke glad for sånt ♥
I begrunnelsen trekker hun fram sokkeproduksjonen min, og så skriver hun:
- Lurer på hvor mange hun holder på med samtidig?

Annette, jeg ble nysgjerrig sjøl, så her kommer svaret både du og jeg lurer på: Jeg strikker på - etter opptelling - på fem sokkepar. Og det er vel ikke så mye, er det?



Par 1. er et par enkle sokker i syltynt garn fra HK Spindles & Fiber. Jeg starta ut med et par Cookie A.-sokker, men syns garnet ble for busy for det mønsteret jeg hadde valgt ut, og fortsatte bare med rettstrikking. Et fint prosjekt for spennende filmer.

Par 2. er Zur Lederhos'n av Yarnissima til yngste sønnen. Men det viste seg at de ble altfor store, så de må rekkes opp til før kilen ... og det er ikke noe moro så de ligger og venter på en regnfull dag.

Par 3. er Cookie A.s Kai-Mei i sennespgul Wollmeise. Der er jeg allerede på sokk 2.

Par 4. er en tredje sokk i serien Summer Sliding som jeg har blogga om tidligere. Saken er at jeg laget to identiske, mens de skulle være speilvendte, men da jeg lagde den tredje sokken speilvendt manglet jeg akkurat 10 gram med garn. Garn som jeg har etterlyst og fått tilsendt, men ikke fullført. Skjerpings!

Par 5. er første del i en sokke-samstrikking som foregår på Ravelry, Kiila av Yarnissima, og som jeg også har blogga om tidligere. Der kan jeg ikke gjøre så mye mer før neste del kommer på fredag.

Så, Annette, jeg har full kontroll på sokkelageret mitt. Sokkegarnlageret mitt derimot ...

9 kommentarer:

  1. Kjekt å se alle de flotte sokkene du holder på med :)
    Ønsker deg en fortsatt fin uke, med masse sokkestrikking. :)

    SvarSlett
  2. Skoj att se. Jag har också flera par på gång och trivs med det. Blir ofta inspirerad av din blogg!

    SvarSlett
  3. Fantastisk. Jeg MÅ bare bli bitt av sokkebasillen snart! I alle fall når jeg har strikket de syv gensrene jeg har liggende garn til..

    SvarSlett
  4. For en vakker, fargerik bukett!

    Jo, fem par sokker samtidig ER mye! Jeg ville antakelig brukt resten av livet på å strikke fem par så detaljrike sokker... Man må jo bare bli imponert!

    Takk for mye bra sokkeinspirasjon - nå har jeg faktisk kjøpt meg en sokkebok, og vurderer å strikke noe annet enn to rette - to vrange på sokkene mine jeg også. I hvert fall på noen av dem...

    SvarSlett
  5. For en nydelig oppsummering av sokker som er på gang...jeg skal en gang bli flink jeg også...hadde bestilt cookie a boka men nå var den utsolgt. Ikke det at jeg trenger bok om flotte ting som jeg foreløpig ikke mestrer men kanskje en vakker dag... inntil da sitter jeg stille og rolig her og beundrer sokkene dine :)

    SvarSlett
  6. Utrolig! Jeg har også flere arbeider på gang;) men kun et par sokker:) Ha en flott dag!

    SvarSlett
  7. Du strikker virkelig vakre sokker. Det er sansynligvis ingen grunn til å frykte kaldere dager med noen som er så produktive som deg i familien :-)

    Laksepaien din høres spennende ut. Har du en link eller oppskrift å dele?

    SvarSlett
  8. great photo -- and of course great projects!

    What's the "program" you used to make the photo?

    SvarSlett
  9. Maryjo, I usually use picnik when in flickr, you know the Edit your photo-link. But I bought the premier, about $24 a year and then I got these cool stuff as well. Very happy about it. And if you don't have a photo-editing program I recommend it highly.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...