20.5.09

Inspirert igjen!

Tyske Martina har strikket denne jakka i forskjellige rosatoner av Wollmeise. Og det er ikke ille mye garn hun har brukt heller, ca. 400 gram. Hun forteller om prosessen på Ravelry-sida si, at hun brukte seg av Elizabeth Zimmermanns prosentsystem.



Jeg syns jakka var så vakker at jeg prompte løp til kurven min og valgte ut farger jeg kunne tenke meg å lage en sånn jakke med. Og dette ble resultatet ...

Gyldne høsttoner i brunt, gult og grønt. Jeg er ikke helt fornøyd med resultatet, det er både litt rotete og litt grumsete, så hvis denne blir vellykka i fasongen så lager jeg en ny en, i blåtoner i stedet.
Ha, ha, hvem er det jeg prøver å lure? Selv om denne ikke blir vellykka i fasongen så lager jeg en ny jakke i andre farger, mente jeg å si ...

PS: Jeg spurte og fikk lov til å låne bilder av Martina :)
PSS: Mønster følger etter hvert.

5 kommentarer:

  1. Beautiful colors!!

    SvarSlett
  2. En nydelig genser i skjønne farger, men din kommer til å bli like fin! Lekkre farger du har valgt også. Blir morsomt å se resultatet!

    SvarSlett
  3. Jeg sier det igjen; mmmmm! gode farger!

    SvarSlett
  4. Kjempe fine farger:-) Ligger en award på bloggen min te dæ

    SvarSlett
  5. Jeg så bilde på flickr, men nå ser jeg jo hva du har tenkt å strikke. Jakken blir tøff . Jeg er også på jakt etter et jakkemønster til meg selv. Men klarer ikke helt å bestemme meg.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...