7.5.09

Cookie A. Kai-Mei er #3

Joda, jeg har bestemt meg for at andre paret av Kai-Mei skulle få hete nr. 3. Enda det er det samme paret som tidligere. Og - jammen snek det seg ikke en bitteliten modifikasjon her også, gitt.

Midt i mønsteret kan man velge å plukke opp løse tråder med en rettmaske eller en vrangmaske. På den ene har jeg valgt rettmaske, på den andre vrang. Mønsteret forandrer seg bittelittegrann ... men det er det bare den som vet om som ser. Jeg liker sånt, jeg :D

Mønster: Kai-Mei
Bok: Sock Innovation
Forfatter: Cookie A.
Garn: Wollmeise 100% (ren ull), fargen Serpentin (sennep)
Pinner: 2, 5 mm KnitPicks Harmony Wood strømpepinner

8 kommentarer:

  1. Flotte ble de, og helt like par #2 er de jo ikke!

    SvarSlett
  2. Nei, dét kan man si :D)

    Takk, takk. Faktisk liker jeg de grønne bedre. Når man ser på bildet her så ser man at de ikke sitter helt som de skal (positive ease), jeg burde kanskje ha strikka de på pinner 2 mm. Men de grønne er helt perfekte, stive og passende.

    SvarSlett
  3. Så lekre sokkene ble :)

    SvarSlett
  4. Inspirerende blogg du har!

    SvarSlett
  5. Knallfine. Gleder meg masse til jeg får tid til å lage disse selv. Morsomt å se hvor forskjellige de ble bare i fargevalg også:-)

    SvarSlett
  6. Flotte sokker i et mønster jeg ikke har sett før. Ha ei riktig god helg.

    SvarSlett
  7. Synes sokkene ble fine jeg! Gleder meg til å strikke dem etter hvert! I dag kom neste del av Yarnissimas mønster, så da er det vel bare å stå påvidere! Ser du har en del sokker i sving, surprise!!

    SvarSlett
  8. Litt av en sokkemaraton ser jeg - masse fine mønstre og farger (særlig denne!). Lykke til med resten!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...