29.7.08

Norwegian steeking gone wrong

- Ha litt tillit til meg, sa jeg til Guro.
Men det var før jeg skulle begynne å plukke opp masker, da skjedde nemlig dette.

Det er lenge siden jeg har drevet med sømmer i genserarmer, og jeg er uvant med symaskinen min. Det ser ut til at jeg har gjort noe galt, et sted. Etter at jeg hadde sydd en tett søm på begge sider av det som skulle klippes opp, skulle jeg plukke opp maskene i sjalet og strikke en kant for å skjule sårkanten. Og da skjer det, maskene løsner og jeg måtte bare lirke pinnen forsiktig tilbake så ikke flere masker skulle løsne.

Jeg har en litt vondt i magen føler litt synd på meg sjøl, og prøver å tenke kreativt for å finne en løsning på problemet mitt. Jeg har allerede vært og kjøpt skråbånd og så vidt begynt å feste det over sårkanten. Men den vonde smaken i munnen er der fortsatt; jeg kjenner det letteste nå ville være å hoppe overbord og la denne skuta seile sin egen sjø.
Jeg må tenke litt her.

This is not a Mayday, it's more like: We have abonded ship, do come and pick us up, please. Something went wrong when I was picking up stitches on the first border, they started to loosen on me.
I have a pain in my stomach feel sorry for my self, so until it goes away, I will rest my project. A little passive, but I try to figure out what to do with this.

10 kommentarer:

  1. Ojojoj. Jeg har dessverre ingen kloke råd å komme med, bare krysser fingrene for at det går bra :)

    SvarSlett
  2. Har heller ingen gode råd, men krysser fingrene jeg og.

    SvarSlett
  3. Oh I wish I could send the life boat and some help...this is way beyond me. Maybe just the right person will see this and offer some advice as to what you should do.

    You've left me on the edge of my seat...here I will perch until help arrives!!!

    SvarSlett
  4. oi oi oi --- somehow secure them by sewing a machine stitch on the edge?
    We are all learning with you and hope an "expert" comes to "our" rescue!!
    Hang in there!!!

    SvarSlett
  5. Ups!

    Det held vel ikkje med ein klem her. Har du testa ein ekstra saum langs kanten?

    Eg syr alltid to saumar på kvar side ar det eg skal klippe opp, og då går det fint.

    SvarSlett
  6. Anonym29.7.08

    Er det mulig å sy en sikksakksøm over sårkantene? Slik at du likevel kan plukke opp masker i den rosa kanten.

    SvarSlett
  7. Nu jeg ser billedet forstørret, så kan jeg faktisk godt tro, at det er garnet du har brugt der er skyld i at din steek begyndte at gå op.....kender ikke lige materialet du har strikket med, men det ser glat ud, i forhold til garn der for det meste bliver brugt til Fair Isle....så kan det du har brugt være for glat! Men jeg ved jo, efter kig på Ravelry, at du har fået det "ordnet":-)

    SvarSlett
  8. Oi! Går det an å sy en siksaksøm over?

    Har få gode råd, men kjenner den stein-i-magen-følelsen og skulle gjerne sendt et hull i bakken man kunne gjemme seg litt i til stormen har rast over.

    Krysser fingrene!

    SvarSlett
  9. Helle, jeg heller mot at det nok er noe i det du sier. Norwegian steeking er en strikketeknikk som fra gammelt av har vært brukt på litt ruere, røffere nordisk garn, så det hang nok bedre sammen da.
    Men klarer jeg å la være å bruke det samme garnet igjen? Nei ;D

    SvarSlett
  10. Oh no! I've been watching this beautiful shawl for days on Ravelry: it must be saved at all costs! Super Glue? Bias ribbon? Machine stitching, crochet edging? Reinforced steel! Anything!!!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...