29.7.08

Må visst dementere ...

Heldigvis var det flere der ute som leste det forrige fortvila innlegget mitt, og som kunne komme med noen gode råd. Så nå er jeg ferdig, og løsningen var enkel (bare jeg fikk litt hjelp i den retningen): Sy en ekstra kant så stingen fra sårkanten ikke vokste seg innover.
Siden jeg feiga ut så sydde jeg på skråbåndet i stedet for å strikke en ny kant over. Så da er det bare nakken som har striper.

Men viktigere - jeg har lært et par saker underveis, og jeg tar det med videre. Neste gang skal jeg strikke kanten før jeg klipper opp, og klipperaden mye bredere.

Jeg håper en av jentene fra SnB vil stille opp på rumpebilde i kveld :D

With a little help from my friends I managed to find a rowing boat and arrived safely at the shore. Tucked into my new shawl - now finished.
Thanks for all your help and sympathy.


-- Ed. late evening --
Erica was my stand in tonight ... and she did a great job. Thanks :D

16 kommentarer:

  1. Anonym29.7.08

    Jeg kan godt være modell i dag, jeg har bred efaring i å modellere i mine egne sjal :D

    SvarSlett
  2. Hold da op, jeg tror det må være noget af det smukkeste jeg længe har set!!!

    Jeg er vildt imponeret.

    SMUKT!

    SvarSlett
  3. Så bra at du fikk det til til slutt. Det ble i hvert fall aldeles nydelig! Godt jobbet.

    SvarSlett
  4. Syns du henta deg bra inn igjen hvis du i det hele tatt har vært på viddene! :o) Sjalet blei lekkert, kan tenke meg modellene kommer til å stå i kø for fotografering i kveld.

    SvarSlett
  5. Anonym29.7.08

    Oh the wait was sooo worth it!

    Absolutely wonderful Ann!!!

    :)

    SvarSlett
  6. Trenger du rumpe-stand-in altså? Det hadde jeg ikke trodd jeg skulle lese i en strikkeblogg!

    Vakkert, vakkert, vakkert sjal!

    SvarSlett
  7. fabulous fabulous -- and the whole world was waiting!! (nice model, too!)

    SvarSlett
  8. Du så lekkert dett ble!!! Vakkert.

    SvarSlett
  9. Anonym31.7.08

    Åhh, sjalet er bare såå nydelig! Godt du fikk reddet kanten rundt, var nok det sikreste å sy på skråband. Har vært spennende å følge med på dette sjalet fra sin spede begynnelse og fram til det fantastiske ferdige resultatet:-)

    SvarSlett
  10. Anonym1.8.08

    Bare et ord; NYDELIG!!!

    SvarSlett
  11. Anonym1.8.08

    For et nydelig skjal du har strikket. En kjempejobb!

    SvarSlett
  12. great job, gorgeous shawl!

    SvarSlett
  13. Dette er noe av det flotteste hjemmestrikkede sjalet jeg har sett! Fantastisk!!

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  15. Congratulations on finishing your shawl even with the steeking misadventure! It's fabulous.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...