2.7.08

KIP, del 2

Det var den lengste køen jeg har stått i, køen inn til Bislett og konserten med Leonard Cohen, i går tirsdag. Og jeg tror også det var en av de kjappeste!
Jeg storkoste meg ssammen med 15 000 andre i sola, unge som gamle, menn som damer.


Strikking? Jo, det hadde seg sånn at jeg strikka både i køen og i pausene, som det var flere av. Jeg overhørte til og med ei ung jente foraktelig kommentere at det satt en strikker foran henne, men jeg blei til gjengjeld nesten ferdig med den første votten til strikkepanja (hun har skrevet den ned nå, og den skal bare kvalitetssikres før den legges ut på Ravelry).

På alle måter en vellykka konsert :D

Went to the Leonard Cohen concert in Oslo yesterday, and because of queue and pauses I almost finished the first of strikkepanja's Sunday mittens ...
It was a very good concert :D

7 kommentarer:

  1. Det må ha vært en svært uklok, ung dame. Hun må da vite at strikkepinner også kan være stikkepinner og vi er væpnet til tenna!

    SvarSlett
  2. Leonard Cohen ville nok ikke ha gitt uttrykk for forakt over at du strikket - heller ville han ha sett det poetiske i det og laget en sang om deg - ikke sant?

    SvarSlett
  3. Anonym2.7.08

    Det er jo du som kvalitetssikrer oppskriften ;-)

    SvarSlett
  4. Så du turte å ta med strikkepinner altså? Det gjorde ikke jeg - så jeg hekla!

    Fantastisk konsert.

    SvarSlett
  5. Guro, gjorde du? *Phu, lettelse, løper og forteller Bård som ble lettere opprørt*
    Mammadragen, jeg tror du har rett, men det er likevel vanskelig å beskytte et følsomt sinn (sic!) mot foraktlige kommentarer likevel. Men takk, takk :)

    SvarSlett
  6. Det viser vel at vi må bare fortsette å ta med strikketøy ut i offentligheten og lære bort at det godt går an å strikke/hekle i mange situasjoner!!:-) Og med pinner av tre er det jo lydløst....
    Takk for kul video og vakker sang!

    SvarSlett
  7. Åjada, jeg hekla både i køen og under oppvarming og ventetid. Ytterst på en benkerad inn mot midten på venstresida der. Ingen kommentarer til meg, såvidt jeg hørte.

    Jeg så ikke deg eller andre strikkere, men måtte flere ganger fnise litt av tinga folk hadde med seg (Stieg Larsson, sudoku, norsklekser(!)). Og så var det ufattelig mange (flere) gravide damer der.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...