21.7.08

Jeg sovnet med ...

... tanken på hva jeg skal gjøre med kanten når jeg etter hvert kommer så langt på sjalet mitt. Men jeg våknet ikke med noen god idé. Det eneste som slo meg da jeg lå og funderte over mulighetene var frynser, men frynser ... ? I don't know.
Jeg skal strikke enda litt lenger, jeg må bare ha mer garn. Nå rekker det ned til rumpa, men jeg vil ha det godt nedover ryggen.

Nå kan jeg ikke strikke mer på dette sjalet før jeg får tilsendt mer hvitfarget garn. Overraskende nok har jeg brukt like mye hvitt og rosa, 150 gram av hver. Med en rosa bunn hade jeg trodd det ville gå litt mer av den.

Jeg har ikke bare bestilt hvitt, jeg har også kjøpt andre farger fra Wollmeise.
I tillegg kjøpte jeg et lite lass fra en som nylig har vært på et marked der garnet til Claudia (Wollmeises fargeguru) ble solgt. Til skikkelig overpris, men er man hekta så er man.


Drømme, drømme ....

I slept on it, but still can't figure out what to do with the border once cut open.

Now I don't have any more white yarn so I'll have to wait for what I have ordered from Wollmeise. So far I have only used 2 skeins, one white and one pink! But it is still to small for what I had in mind so I try another pair of skeins before stopping.

And since I am a fan I have also ordered some more yarn ...

15 kommentarer:

  1. Sjalen ser väldigt lovande ut. Jag är spånd på att få se den i färdigt skick.

    SvarSlett
  2. the Wollmeise stuff is gorgeous! and I'm sure you've asked the other Norwegian knitters who have done steeks about your dilemma?

    SvarSlett
  3. Anonym21.7.08

    Hvordan skal sjalet bli på innsiden? Det lurer jeg på... :) Ville definitivt ikke hatt frynser, it's so common! Hva med å plukke opp masker (vil det være mulig...?!) og strikke en hullkant som brettes?

    SvarSlett
  4. agneta, me too ;D
    maryjo, yea, I am asking around too ... strange that this should be so difficult.
    strikkepanja, ja det er det med innsiden. Bilde på flickr.
    En hullkant som brettes inn er kanskje ikke dumt, nei. Når jeg tenker meg om er det faktisk et veldig godt forslag. Da kan jeg strikke stripet som Seyfarth, lage en hullkant, enkelt på baksiden og sy inn hele sømmen. Mhm ... det var neimen ikke dumt!

    SvarSlett
  5. Det sjalet ser berre lekkert ut for å si det sånn...=D
    Det var ikke sææææærlig nydelig garn du presenterer i innlegget ditt da... *smelt*

    SvarSlett
  6. Har du sett hvordan Brooklyntweed avslutter sitt Garter Stitch Blanket? Utrolig lekkert og pent gjort. Antakelig noe for en feinschmecker som deg!? I hvert fall ikke frysner!!!

    SvarSlett
  7. Trykkflei - jeg mener FRYNSER. Eller nærmere bestemt: IKKE frynser.

    SvarSlett
  8. Frysner høres da ellers ut som en veldig god idé ;p

    SvarSlett
  9. annepålandet, det var heller ingen dårlig idé! Jeg lagrer det.
    Og tusen takk for engasjementet dere viser!

    SvarSlett
  10. Hmmm.....jeg synes en lace edging vil være kønt....i din bundfarve. Har selv strikket et fair isle sjal....og er ved at lave en lace edging rundt om, men har ikk billed op endnu af kanten på Ravelry!:-) Det har du fået strikket hurtigt:-)

    SvarSlett
  11. Hva med en dobbel kant, sånn som man strikker rettstrikk, så en hullrad eller picotkant til bretting og så rett igjen som da sys over sårkanten?
    Feks i en av rødfargene i fargespillet.

    Engasjert!

    SvarSlett
  12. Eller fløyelsbånd? Vakker, myk, kontrast til strikket.

    SvarSlett
  13. Anonym22.7.08

    Oj, skulle eg tenke på slike ting når eg skal sove, så hadde eg garantert blitt liggande våken heile natta!

    Synes Strikkepanja sitt forslag høyres veldig bra ut :)

    SvarSlett
  14. Jeg ville gått for frynser. Tette tykke frynser :)

    SvarSlett
  15. Du som er så "vottegal" - så du disse:
    http://brooklyntweed.blogspot.com/2008/07/druid-mittens.html ?

    :D

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...