17.7.08

Garnets femte dimensjon

Det er for lite snusing og føling på garn, det må vi gjøre noe med. HanneJs lam har skjønt tegninga, og det har Guro også! Jeg tok likså godt fram kamera og lukta på mitt yndlingsgarn (for tida), Wollmeise.

Utfordringa mi til deg er: Ta yndlingsgarnet og kjenn på det, snus på det, og ta et bilde. Jeg har til og med opprettet en flickrgruppe, så ikke vær sjenert, last opp et bilde og vis fram hvordan garn ikke kan strikkes :D

Do you smell it?
In my opinion there is far too little cuddling and smelling on our beautiful yarns! HanneJ's little lamb has understood how to treat yarn, so has Guro. What about you?
Take a picture, upload it to my new flickr-group and show us how yarn is not to be used :)
understands what to do, so do

7 kommentarer:

  1. Fifth dimension for yarn ---- this could be fun! One of my cats has a grand time with yarn and has known all along that it is to be used for much more than knitting. (Bria on Ravelry)

    SvarSlett
  2. Helt enig!!! Finnes det f eks noe bedre enn lukten av lingarn? Og nå stakk jeg nettopp hodet oppi posen med silkegenserstrikketøyet - garnet er stivt men dufter vidunderlig. Og er det noen som har prøvd/snust på Vikinggarns nye melkegarn? Det lukter nesten surmelk... Men kjenn på det - det er verdens mykeste. Masse gode sanseopplevelser her!

    SvarSlett
  3. Anonym17.7.08

    Det er jo derfor jeg ikke klarer å kjøpe garn via nettet. Jeg _må_ ha snust, følt og kost m garnet før det kan kjøpes ;-) (...call me crazy...)

    SvarSlett
  4. You must have seen me dive nose first into other knitters projects at S'n'b. Also, you forgot listen to the yarn... That one is just as important. Hold it up to your ear and give the ball a little squeeze. I promise, some yarns will speak to you;)
    I'll bring some "rude" yarn on Tuesday and let you in on the secret if you can't figure it out over the weekend.

    SvarSlett
  5. Anonym17.7.08

    How fun! I had just the picture...one of my little yarn "monsters"...yarn can laugh too you know!

    :)

    ~Rachel

    SvarSlett
  6. Garnluktebilde i bloggen. :) Og jeg er enig med de andre: Lukt, lyd og stofflighet er avgjørende saker.

    SvarSlett
  7. Jeg kjøpte to hesper med garn på Bondens marked i Bogstadveien i vår. De luktet av sau. Men bare litt. Akkurat nok til at lukten var veldig god. Jeg snuste på dem flere ganger den kvelden. Det gjorde visst veldig inntrykk på hjernen min, for den natten drømte jeg om sauer om igjen og om igjen. Akkkurat det var litt oppskrytt ;-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...