18.7.08

My prrrrecious

Sjalet mitt begynner å veie litt, og ikke minst, det tar lenger og lenger tid å komme rundt. Jeg starta med sjalet 11. juli, og har sikkert strikka litt hver eneste dag, men er fortsatt ikke ferdig med de to nøstene på 150 gram hver. Wollmeise er drøyt!

Bildet viser klippekanten. Det er fire masker jeg strikker vrangt. Ideen er at når sjalet virker stort nok feller jeg av og syr med symaskin en kant på hver side av disse fire maskene, og klipper opp i midten. Disse vrangmaskene brettes inn og under sjalet.

Jeg har fortsatt ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med kanten til slutt: Strikka kant, hekla kant eller et vakkert kantbånd. Jeg tror jeg venter til jeg får se om fasongen blir sjalforma.

Til uka kommer det mer garn, blant annet mer naturfarget. Det skal bare gjennom Postens fortollingstjeneste først ... Jeg har handla mye på nettet, og stort sett slipper det igjennom, men jeg har fortsatt til gode å se Wollmeise-garn snike seg forbi deres argusøyne. Med hver pakke følger det en liten pakke gelebjørner - jeg tror det er dem de lukter ;p

Dere som sitter og tvinner tommeltotter og venter på bilde av baksiden skal ikke måtte vente lenge - i morgen et nytt spennende bilde ;D

3 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg sånn til å se det ferdig. Har du sjekka om du kan hekle klippekanten i stedet for å sy? Kanskje Wollmeise ikke er "grabby" nok? Har hørt at dette er en litt mer fleksibel kant, og så slipper man å dra ut symaskina.

    SvarSlett
  2. Det ser superlovende ut. Sånne steeks har jeg tenkt er for skikkelige "off piste"- strikkere, så du begynner å bli hardcore nå altså. Jeg har aldri klippet, fikk mor til å gjøre det i gamle dager :)

    SvarSlett
  3. Spennende sjal, gleder meg til å se det ferdig :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...