29.10.07

Opp å gå/Up-and-Go

Ikke klar til å flytte hjemmefra ennå kanskje, men jeg føler meg stor, jeg, her jeg står og vaier og er ett år med pinner. Ja, jeg har bursdag i dag ... :D

Det har vært et fantastisk flott år for meg, det siste året, i pinnebetydning. Så mange som har inspirert meg til å ta fatt på forskjellige strikkeprosjekt, både de jeg kan ha nytte av og de mer - underholdende ;) Jeg vil takk alle som har gitt av seg sjøl, gitt av tida si, lagt igjen kommentarer her og oppmuntret meg når jeg har stått fast. Og bedt meg ta det med ro når pinnene har ligget i et hjørnet og jeg har sittet i et annet og surmult. Tusen takk alle sammen :D

I god blogg-bursdag-tradisjon er det den som har dag som gir presang. Den som legger igjen en kommentar til meg innen 2. november får en overraskelse i posten. Jeg har verken sambo (for tida) eller katt/hund som kan hjelpe meg med uttrekninga, men det skal nok bli en ordning på det. Innen natta blir 2. november altså.

For my English speaking readers: I am one year today, and in good blog tradition, I will give away a present to one who gives me a greeting here in the blog. Yes, I am asking for a greeting - how pathetic is it possible to become. But remember, I am only 1 year old ;)
Before the night before first of November ends, then ...


Liker du bloggen min? Er det noe særlig den utpeker seg med? Noe som kunne vært bedre? Do you like my blog? Something that could have been better?

--- Redigert 30.10. ---
Jeg reiser til Oslo noen dager, så inntil videre sier jeg bare kort tusen, tusen takk for de hyggelige tilbakemeldingene og kommentarene. Jeg trekker en verdig presangmottaker over helga - selv om dere skulle hatt presang alle sammen!

49 kommentarer:

  1. Gratulerer med bloggbursdagen!
    Jepp, jeg liker bloggen din, du skriver morsomt og driver med interessante ting :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen! Eg liker bloggen din - du skriver veldig gode og lesverdige innlegg, og har mange flotte prosjekter, interessante betraktningar og fine tips.

    SvarSlett
  3. Anonym28.10.07

    Wow - gratulerer med et helt år! Og så så kreativ du har vært! Jeg må innrømme at bloggen din er et av mine vankesteder, og jeg linker til et av prosjektene dine på min blogg. Gleder meg til å følge deg videre!

    SvarSlett
  4. Gratulerer så masse!

    Jeg har ikke fått med meg hele året, men siden jeg oppdaget deg, har jeg lest hvert eneste innlegg. Hvorfor? Fordi du skriver morsomt, ofte, og lager utrolig vakre ting. Du inspirere!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med 1års bloggebursdag!

    SvarSlett
  6. Anonym28.10.07

    Gratulerer! Jeg leser hver oppdatering fra deg jeg men jeg er bare generelt dårlig på å kommentere-

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen! Jeg og har fulgt med en stund, og blir nok med videre!

    SvarSlett
  8. Anonym28.10.07

    Gratulerer så mykje med bloggbursdag! Har nyleg oppdaga bloggen din, og han er verkeleg eit funne. Liker særleg godt "høgrekanten" din som er fulle av råd, tips og lenkjer. Lykke til vidare med blogglivet.

    SvarSlett
  9. Gratulerer med dagen! Om jeg liker bloggen din - jeg er inne her med jevne mellomrom og koser meg med både innlegg, linker og ser på oppskrifter. Lurer jeg på noe tar jeg en tur innom her og sjekker om du har skrevet noe som kan hjelpe meg. Jeg syntes du er kjempesnill som deler dine erfaringer om garn, mønster, ting du har funnet, ja du har rett og slett en super blogg!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  10. Gratulerer. Sjølv om eg ikkje er så flink å legge att spor les eg alt :-)

    Takk for inspirasjon. Eg reknar med at du vert med ei stund til.

    SvarSlett
  11. Anonym28.10.07

    Åh, grattis till ett år med blogg!
    Gillar dina "pratande" nystan, hihihi...
    Må så gott... värmländskan... kramis och fortsätt sticka på och blogga... själv letar jag just nu stickor till min H2O... inga passar, håhåjaja... bloggar nästan inte ens, öhhh...

    SvarSlett
  12. Anonym28.10.07

    Gratulerer med 1. års dagen!!
    Har sjekka bloggen din sikkert 25 ganger sida forrige innlegg for å få med meg "spesialinnlegget"... Det seier vel litt?? ;) Liker bloggen din godt, ja!
    Du har fine bilder, det er lett å finne fram, og ein kan finne masse spennande linker vidare.. :)
    Ha ei fortsatt god helg!!

    SvarSlett
  13. Anonym28.10.07

    Gratulerer med 1-års dagen!

    :)

    SvarSlett
  14. Gratulerer så mye med jubileet!!! Du sier du har fått mye inspirasjon fra andre bloggere dette året, men du skal vite at du er til STOR inspirasjon for oss alle her ute også!

    SvarSlett
  15. Congratulations and Happy Bloggiversary! *^v^*

    SvarSlett
  16. Tillykke med blogfødselsdagen!
    Jeg kan godt lide din blog, og er fast læser via Google reader :-)

    SvarSlett
  17. Må bare GRATULERE!! Jeg liker godt bloggen din og linker til den vist det er ok for deg? Ønsker deg lykke til med det neste bloggåret:) spennende å følge med på hvilke prosjekter du startet på:) Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  18. Hi! Just wanted to say thanks for the lovely commments on my blog.

    You've got some beautiful knitting on these pages. I think cold places insire great knitting!

    SvarSlett
  19. Grattis på din blogdag/födelsedag från Ulla i norra Sverige.
    Jag har just börjat att sticka en ny sjal av DebbieBliss silke+alpacka och jag hoppas att du får ny inspiration på det nya året och gör något varmt och skönt.
    Så trevligt att få följa dig i dina stickäventyr.

    Vilken fin tradition att ge en present till någon när man fyller år.

    Ha en fin fortsättning på dagen
    Ulla

    SvarSlett
  20. Hei der! Et aar... omtrent like gammel som min... Forsatt ganske moro synes jeg!
    Ja bloggen din er inspirerende, kjekk aa lese..
    Ha en fin bursdag, og en fin uke..

    SvarSlett
  21. Anonym28.10.07

    Gratulerer med bloggebursdagen! Du skriver bra, og lager de nydeligste håndarbeider. Finner stadig på noe nytt som jeg aldri har hørt om, så jeg lærer og leser stadig noe nytt. Og så tror jeg teppedillaen min har blitt større etter at du begynte å blogge.

    SvarSlett
  22. Gratulerer med bloggbursdagen! Bloggen din er meeget bra, du skriver flott og håndarbeidene er ubeskrivelig flotte... og inspirerer andre til å prøve seg litt... Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  23. Hei på deg:)
    Gratulerer så mye med bloggebursdag. Imponerer med pinnene gjør du uansett om du måtte sitte i et annet hjørne enn pinnene av og til.
    Ønsker deg en flott søndagskveld.

    SvarSlett
  24. Anonym28.10.07

    Ett år er jo ingen alder ;-)

    Jeg liker bloggen din godt fordi du virker som en trivelig og jordnær dame som lager flotte og til tider imponerende kompliserte ting, samtidig som du ikke er redd for å innrømme at det finnes teknikker som du ikke kan ennå. Og så syns jeg det er flott med en blogger som lager litt andre ting enn "alle andre".

    SvarSlett
  25. Et år med pinner og masse flotte blogginnlegg senere - gratulerer så masse :-D Jeg koser meg alltid når jeg er innom her.

    SvarSlett
  26. Gratulerer! For meg er bloggen din en stadig inspirasjonskilde :-)

    SvarSlett
  27. Anonym28.10.07

    Grattis. Har du kun vært her et år, altså? Synes DU har en inspirerende blogg, jeg. Og du er proff-strikker. Du lager jo så mye flott, slike vanskelige prosjekter. Og skriver ting med mening.
    Jeg håper du blogger videre, for jeg er jo innom deg og følger med, vet du!!!!!Og har vært innom her for å sjekke hva det var som var så spennende....nå vet jeg det! :)

    SvarSlett
  28. Gratulerer med 1 års blogging :)

    SvarSlett
  29. Anonym29.10.07

    Gratulerer så masse med ditt første år! :-D Jeg slår meg sammen med resten av bursdagsselskapet her og takker for kjempefin og inspirerende blogg. Er ofte innom og blir inspirert og synes det er kjekt at du både viser ting du får til og ting du ikke får til, vi har det alle sånn ;-)

    SvarSlett
  30. Anonym29.10.07

    Gratulerer med bursdagen . Jeg er innom deg rett som det , du har en kjekk blogg å følge med på.

    SvarSlett
  31. Anonym29.10.07

    Gratulerer med dagen til bloggen! Ble oppmerksom på bloggen din gjennom Ravelry og har vært på flere besøk i den siste tiden. Likte godt innlegget ditt om Oleana, og sjal og vottestrikkingen din er imponerende :)

    SvarSlett
  32. Gratulerer med ettårsdagen!

    SvarSlett
  33. Anonym29.10.07

    Hurra for deg!! Flott og inspirerende blogg du har, gratulerer så mye med det første jubileet. Og tusen takk for meldingene til meg på Ravelry idag. Ha en fin kveld.

    Hoppestrikka på Ravelry

    SvarSlett
  34. Happy blogiversary to you! Your mystic waters is very beautiful; good work!

    SvarSlett
  35. Anonym30.10.07

    Gratulerer, Ann! Skriver under på alt som er sagt ovanfor om flotte og vakre prosjekt, presentert i ei morsom, velskriven og inspirerande innpakning!

    SvarSlett
  36. Anonym30.10.07

    Gratulerer med dagen! Nydelig blogg m med masse flotte bilder, godt språk og delikate farger. Håper å treffe deg i RL snart siden vi holder til i samme by!

    SvarSlett
  37. Anonym30.10.07

    Gratulerer med bloggbursdag! Og tusen takk for kommentar i bloggen min. Du er ikke alene om å tro at Soul skulle strikkes med rundpinne, men heldigvis oppdaget jeg det før jeg satte i gang. Jeg har plagdes litt likevel jeg. Skulle tro jeg kunne lese i en alder av 33, men jeg klarte å strikke feil 3 ganger, før jeg skjønte at jeg hadde lest feil i oppskrifta *flau*. Men nå har jeg funnet ut av det, og er klar til å sette i gang igjen:) Flott blogg du har forresten. Også bor vi i samme by:) Du vet at vi har strikketreff jevnlig? Du må hive deg med. Vi er veldig snille altså!

    SvarSlett
  38. Det er første besøket i bloggen din, og jeg liker den veldig godt. Ler av garnnøstetegningene dine og synes du skriver godt! Gratulerer med dagen!

    SvarSlett
  39. Liker bloggen din ja! Gratulerer så mye med 1-åringen!!!! :D

    SvarSlett
  40. Anonym31.10.07

    Congratulations on your 1 year blog!
    Your blog is fun and easy to read.....Thank you for your good work!

    SvarSlett
  41. Gratulerer..... Selv er jeg ganske ny i denne verdenen. Har nok mye større erfaring på håndarbeidsfronten enn selve bloggingen. Kansje jeg etter et års tid føler at nå kan jeg data også, for ennå kløner jeg litt...
    TTT- det kommer, det kommer...
    Lykke til videre, jeg vil følge med.

    SvarSlett
  42. Anonym31.10.07

    ojojoj... här dräller det in kommentarer vill jag lova! Hur många extra har dykt upp jämfört med normalt? procentuellt då alltså...
    Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som hoppas ha sjal till jul hon oxå... garn får man aldrig för mycket av till något, så mycket där ute man vill göra...

    SvarSlett
  43. Anonym1.11.07

    Grattis med dan! Jeg liker det morsomme språket du fører i bloggen din, og du har aldri for lange innlegg. Bravo!

    SvarSlett
  44. Congratulations!
    I always enjoy your blog, you always manage to have interesting and beautiful projects and blog posts.

    SvarSlett
  45. Anonym1.11.07

    I dag er vel en bra dag å komme ut av skapet som leser av bloggen din, eller? Har lest her lenge men ikke flink å kommentere. Jeg liker godt måten du skriver på og så strikker du så mange nydelige ting! Happy anniversary!

    SvarSlett
  46. Anonym1.11.07

    Gratulerer med 1-årsdagen :o) Det var ganske tilfeldig at vi traff hverandre i Bloggland (det er vel alltid tilfeldig) og kjempeglad er jeg for det! Har mye glede av bloggen din, du skriver interessant og så strikker du myyyyyye lekkert, ja ;)) Gleder meg til å følge bloggen din videre!

    SvarSlett
  47. Heisann! Guuuri malla! Ser du at du har fått førtiåtte - 48- kommentarer på dette innlegget???

    SvarSlett
  48. Anonym4.11.07

    Du er nominert ;)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...