7.10.07

Goodbye. Hello.

Farvell til Candle Flame Shawl. De siste mønsteromgangene var faktisk litt vemodige å strikke, jeg hadde endelig lært mønsteret utenat og det sto virkelig flammer av de kjappe pinnene. Sjalet er mykt som babyhud, det veier 150 gram og jeg har brukt 3 måneder på å bli ferdig med det. Siden jeg ikke har noe som er stort nok til å strekke det så har jeg måtte dampe det i form.
Modellen min heter Borghild, og hun syns det var både vakkert og varmt.


Men, det beste med å avslutte noe er selvfølgelig å få begynne på noe nytt :D Velkommen til meg 'Sea Mineral Mittens' og alle dere andre prosjekter.

4 kommentarer:

  1. Hei igjen, vedrørende pengesummer... Håndarbeider er underpriset så det holder og jeg er egentlig veldig flau for å kjøpe noe som ser så nydelig ut for en så lav pris... Hvis man tenker timelønn osv blir det helt patetisk... Og enda her er det er til et godt formål... Burder batelt mere... Jeg hadde forventet at prisen skulle gått mye høyere... Men liker jeg det ikke så skal jeg si i fra! Jeg har finstudert bildene og tror ikke det er fare for det... (Uansett vet jeg hva håndarbeider koster av innsats...)

    SvarSlett
  2. Det ble helt og totalt fantastisk! Farge, mønter, alt! Også en kjempetøff modell :-D

    SvarSlett
  3. Flott sjal! Burde strikke et selv - liker mønsteret :)

    SvarSlett
  4. Anonym8.10.07

    Du får ta på deg det umåtelig fine sjalet og komme på strikkekafé torsdag 18.10. :-D Vi har nå flyttet fra Café Opus og over til garnbutikken i Åsane. Kommer i farten ikke på hva den heter, men den ligger rett ved Åsane terminal, bak Living. Veldig uhøytidlig og kjekt.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...