9.10.07

7 dager jobbing gir 7 dager fri

Mønsteret til disse latvisk-inspirerte vottene heter 'Sea Mineral Mittens' på grunn av fargene. Min tolkning er ikke akkurat det, sjømineraler, mer "lilla er ingen farge men en sykdom"-hønsestrikk fra 70-tallet. Men likevel er jeg veldig fornøyd med kombinasjonen, og garnet er supermykt, virkelig en skatt.

Problemet er at selv om garnet er veldig tynt, og jeg strikker vottene på 2 mm. blir 80 masker på omgangen for stort for meg. Så jeg strikker ferdig denne votten for en referanse både på garnkvaliteten og mønsteret, men velger å strikke et nytt par. Det paret må ha en mønsteromgang mindre, og så vil jeg ha en annen bunnfarge.

7 kommentarer:

  1. Så nydelige de blir! Fargesammensetningen er super. Godt du er prøvekanin. Jeg skal også strikke de, og nå kan jeg lære av dine erfaringer både mht garn og størrelse. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. så vakre! nyydelige

    SvarSlett
  3. OJOJOJ så snyggt!

    SvarSlett
  4. Anonym11.10.07

    Her var det masse fint og spennende:)
    Jeg blir inspirert til både det ene og andre !!

    SvarSlett
  5. Hei det ligger en tag der ute i zyberzpaze og venter på deg... Se bloggen min...

    SvarSlett
  6. Her kommer kopi av mail jeg har sendt deg;

    Heisann!

    Gjett hva jeg fikk i posten i går!!! TUSEN TAKK, det er aldeles nydelig det sjalet!!! Hjertelig takk... Det kommer til å bli masse brukt,det er sikkert! Jeg synes fargen er uimotståelig vakker... Og så stort, og så deilig og mykt, og varmt og fantastisk! Jeg skal love deg at det sjalet blir nok ikke liggende i skapet nei... Har allerede hatt det på meg utenfor hjemmet og her ligger det ved siden av meg hele tiden... For en fantastisk gave du har gitt! Forferdelig at håndarbeider ikke går høyere i pris... Min mor strikker masse, men jeg har aldri sett noe så flott før...

    Og tusen takk for tilleggsgave med garn og pinner og maskemarkører! Så overraskende! Jeg skjønner du mente jeg skulle strikke sokker til 2r, men som du ser på bloggen min så våknet egoisten i meg og jeg strikker til meg selv. Votter faktisk...

    Jeg ønsker deg en kjempehelg, og igjen tusen takk for sjalet... Husk at din bekymring for om jeg skulle like det eller ikke var HELT ubegrunnet, jeg har falt helt... Sjalet skal ha det godt her hos meg...

    9na

    Ps jeg har adressen din så det kommer en overraskelse i posten til deg... Akkurat nå lurer jeg litt på hva du liker så jeg skal lese bloggen din...

    SvarSlett
  7. Jeg ville bare si at det sjalet du har laget som 9na vant, er bare helt utrolig fint, nei, - det er vakkert er det!
    :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...