5.10.07

Noe skal jo lønna brukes opp på ...

Jeg har vært på Pinnsvin Design (Bergen) i dag og brukt opp lønna mi. Det er dyrt å være avhengig :(

Jeg har kjøpt garn med navn som Topaz, Dried Plaster, Maize, Almond green og Damask. Planen er å strikke disse vakre vottene ... Som syntes er vottene litt skinnende, som om det er silke eller alpakke i garnet. Mitt garn som er Højlandsgarn fra Isager har ikke det, men dét blir også min vri. Jeg tenkte på Finull fra Rauma, men syns egentlig det er litt vel tykt for et så fint mønster. Så da disse superdyre nøstene bare lå der og skrek til meg så måtte jeg dra kortet, jeg.

Jeg er også invitert til å være med på (enda!) en KAL, 'Muir'-sjalet. Og har kjøpt garn til det også, og nye 5 mm tykke pinner i ibenholt. Jeg har noe vakkert Tvinni Tweed i gammelrosa liggende, men det ble for lite. Så da bruker jeg heller det rosa til - noe annet.
Jeg valgte en mosegrønn farge i stedet, også i Twinni Tweed.

Men, ingenting skal opp på pinnene mine før jeg er ferdig med Candle Flame Shawl (og det er ikke mange omganger igjen, hurra!). Neste uke reiser jeg noen dager til Oslo og da skal ett av disse nye prosjektene være plassert på pinnene mine.

8 kommentarer:

  1. Ett tröstens ord till den som ska ut på garn-safari i Stockholm om en halv timme. Tack för det!
    Min safari-kompis tyckte förresten att jag hade alldeles för lite garn - plats kvar i bokhyllan får det inte vara!
    Ska bli kul att se vad det blir av ditt garn.

    SvarSlett
  2. Anonym6.10.07

    DE vantarna kan jag också tänka mig att göra ;) Alpacka... kanske?
    Må så gott... värmländskan... kramis...

    SvarSlett
  3. Jeg antar du snakker om disse pulsvarmerne?
    Eller er jeg helt på tur?
    Jeg har strikki M2 som 1 omgang rett, 1 omgang vrang, en omgang rett med mønster og så 1 omgang vrang og fell LØST av. Det siste e viktig å huske på skal de bli gode å ha på=)

    SvarSlett
  4. Anonym7.10.07

    Det er no visst verre ting å bruke opp lønna på! ;)
    Vottane såg lekre ut, det blir spennande det her..

    Ha ei fortsatt god helg! :)

    SvarSlett
  5. Ummm. Vottene er nydelige! Blir spennende å se dem ferdige.

    Sjalet er også nydelig, får litt problemer med å konsentrere meg om egne prosjekter ;)

    SvarSlett
  6. Anonym7.10.07

    Å, de vottene var jo rett og slett nydelige. Finullgarn er en av mine favoritter, men er enig med deg at det muligens blir for tykt til de nydelige vottene.
    Gleder meg til å få se garnet ditt.

    SvarSlett
  7. Så flotte navn på garnet! Skjønner godt at de ropte etter deg. Skulle gjerne bodd i Bergen pga pinnsvindesign, men det hadde vel ikke lommeboka mi hatt godt av.

    SvarSlett
  8. Hei, jeg har akkurat fått tilslaget på sjalet ditt på QXL/Oktoberrosa... Det ser helt nyydelig ut og nå er jeg innmari spent når det skal komme i posten!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...