24.5.10

104 sokker seinere

Tusen, tusen takk til alle som heia på meg på slutten. Ja, jeg er klar over at sokkeinnlegg ikke er særlig interessant blogtema, men dere har gjort en fantastisk jobb, stått der og heia gjennom vått og tørt, og endelig fått meg i mål! Tusen takk!

Og her er siste sokkepar, par 52 på 52 uker. Selv om det er et helt vanlig sokkepar strikka på pinner 2,5 mm ovenfra og ned, i et kjedelig sokkegarn (Froehlich Wolle Special Blauband Multicolor kjøpt på Tjorven i Oslo) og ellers uten noen dikkedarer syns jeg det er grei avslutning etter ett år med sokker.


En bitteliten oppsummering og 36 bilder av de sokkene jeg er mest fornøyd med.



1. Det er GØY å strikke sokker. Det er rett og slett flotte prøvelapper.
2. Det fins et utall av gode gratis mønstre der ute, på norsk og på engelsk.
3. Noen er fødte desgignere. Jeg er først og fremst en strikker; jeg ønsker å se en ferdig sokk, ikke så interessert i å se et ferdig mønster.
4. Det er veldig praktisk å ha noen å strikke sokker til. Jeg er veldig heldig som har så mange jeg jobber med :)
5. Det er veldig greit med mange pinner for sånne som meg som parallell-strikker. Og om jeg ikke har kjøpt like mange pinner som garn - så er det ikke langt unna.
6. Og overraskende - jeg er blitt en bedre fotograf gjennom året og å trene på nye innfallsvinkler - bokstavelig talt - til bilder av sokker.

Og var det noen som trodde dette var en god måte å bli kvitt masse garn på? Det er helt feil, jeg har mer garn i dag enn for 52 uker siden. Ja, ja, man kan ikke vinne på alle fronter.

Som en liten påskjønnelse til dere som var med meg på slutten sender jeg navnene deres igjennom en lottomaskin og trekker ut et navn som skal få et par sokker som takk. Les mer i neste innlegg, til uka :)

37 kommentarer:

  1. Man blir intet mindre enn imponert! :)

    SvarSlett
  2. Wow! Jeg er så imponert over at du klarer holde sokkemotet oppe så lenge. Masse flotte sokker du har laget!

    SvarSlett
  3. Jeg likte godt punkt seks! Fantastisk bieffekt!

    SvarSlett
  4. Vilka underbara sockor, bilden är såå fin! Skulle kunna tänka mig den på väggen i en fin ram.

    SvarSlett
  5. Sokkeblogging er ikke kjedelig
    !.håper du fortsetter med det selv om dette prosjektet er dratt i havn..

    SvarSlett
  6. Gratulerer med en fantastisk jobb. Jeg er skikkelig imponert over alle dere som har klart 52 sokker på ett år. En nydelig samling med sokker du har laget :D

    SvarSlett
  7. Utrolig å strikke 52 par sokker på et år!! Sokker har aldri vært min favoritt, men artig å se andres resultater.

    SvarSlett
  8. 'parallel-strikker' - Et udtryk jeg ikke har hørt før , ikke desto mindre et meget rammende udtryk for os der har flere bolde i luften :-))
    Men , men ...det er dølme og umanerligt godt strikket !!!!

    SvarSlett
  9. Utrolig imponerende!! Gratulerer!! Jeg tror ikke det er noen ting jeg kunne laget 52, eller 104!! utgaver av. Utenom bestemorruter da!! Hva blir det neste?????? Hilsen AnneKari:-)

    SvarSlett
  10. Gratulerer! Og du nådde målet ditt jo ;)

    SvarSlett
  11. Gratulerer!
    Det som imponerer mest er at det ser ut som du har strikket alle på tynne pinner, med mønster og voksenstørrelse. Ikke noen snarvei med prematursokker eller tykke pinner :-)
    Bra jobb, og jeg tåler mange sokkeinnlegg :-)
    Jeg har i helga kjøpt meg pinner i str 2 og 2,5, nøstet opp ei hespe WM og har en plan om å starte på sokker. Men jeg vet ikke helt når jeg starter, men nå er ihvertfall utstyret på plass :-)
    Ha en flott kveld

    SvarSlett
  12. Dette er utrolig. jeg er egentlig også en sokke strikker, for to år siden gav jeg bort 15 par til jul. og fikk beskjed om at de ikke trengte sokker på en stund. dvs 1 år etter får jeg beskjed om : fikk vi ikke sokker i år, jeg har slitt de ut osv...

    du inspirere meg til å begynne på sokker igjen.. kanskje jeg også skal prøve meg på 52 :-)

    SvarSlett
  13. Anonym24.5.10

    Gratulerer!
    Og jeg kan bare si meg helt enig i oppsummeringen din! Den passer nemlig råbra her på berget også!!!
    Vi klapper oss sjøl på skuldrene og i hendene.
    ...og fortsetter galskapen enda ett år...
    En liten feil hadde sneket seg inn i innlegget: sokkeblogging er IKKE kjedelig!

    SvarSlett
  14. Tillykke tillykke. Flot arbejde, smukke sokker og spændende strik. Tænk at have så meget vilje at du har gennemført! Imponerende.

    SvarSlett
  15. Flott gjennomført prosjekt, kanskje jeg er rar men jeg synes sokkestrikke innlegg er ganske interessant...

    SvarSlett
  16. Jag är verkligen imponerad! Och så många toksnygga sockor dessutom.

    SvarSlett
  17. Helt otroligt! Vilken "produktion" vet ju att du dessutom stickat annat under tiden.
    Men att tro att garnlagret minskar bara för att man stickar - nädu den ekvationen stämmer inte;-). Grattis!

    SvarSlett
  18. Helt vanvittig, gratulerer! Ikke bare har du strikket enorme mengder sokker, men også gjort det vanskelig for deg selv med intrikate mønstre og flere farger. Heldige kollegaer som får nyte godt av denne flotte produksjonen!

    SvarSlett
  19. Sokker er slettes ikke kjedelig å lese om! Alltid moro å se nye mønster og fargekombinasjoner!
    Gratulerer med 52 par- men hvordan du har klart å strikke så mye annet i tillegg til sokkene, begriper jeg ikke!

    SvarSlett
  20. Gratulerer med fullført sokkeløp!!! Jeg syns i grunnen det har vært en fryd å se hvor mange vakre sokker du har strikket. Du har jo en egen evne til å finne fram til flotte oppskrifter, farger og garn :-)

    SvarSlett
  21. En award til dig på min blog

    SvarSlett
  22. Jeg bøyer meg i støvet og er rååimponert, tvilte aldri på at du ikke skulle nå målet! Du lager de fineste sokkene og finner de flotteste mønstre!! Masse gratulasjoner og ett snev av misunnelse til dine kolleger. Håper de setter pris på deg!!! Klem

    SvarSlett
  23. Jeg må innrømme at jeg ikke trodde dette skulle gå.. Utrolig imponert, gratulerer!

    SvarSlett
  24. Gratulerer med flott gjennomført plunge:-) Så mange flotte par du har strikket - og designet.
    Er du med til neste år også? Det er jeg - og gleder meg faktisk:-)
    Ha ei kjempeflott uke!

    SvarSlett
  25. Gratulerer med vel gjennomført! For en fantastisk samling flotte sokker du har strikket. Går du for et år til?

    SvarSlett
  26. Grattis! Vilket fantastiskt jobb du har gjort. Det har varit hur kul som helst att följa alla de 52 paren.

    SvarSlett
  27. Jeg har sagt det før, du er sokkedronningen! Men så var det dette med sjal og så da og ikke minst babytepper. Kunstner kaller jeg det! Lykke til videre, du skal kanskje strikke 52 par til!

    SvarSlett
  28. Du er imponerende! Sokkene dine er nydelige, og som sagt før så er den mest imponerende delen at, iallfall det jeg har fått med meg, så er samtlige strikket på pinne 2-2,5 og voksenstørrelse! Selv har jeg strikket et par i år og er kjempefornøyd med det =) vurderer nesten å melde meg på utfordringen til neste år, men tror jeg bør være litt realistisk. Du få det likevel til å virke så lett!

    SvarSlett
  29. Gratulerer, dette var imponerende!

    Jeg har meldt meg på neste runde av plønsjen, og planen var å få ned mengden av sokkestæsj - men jeg skjønner nå at det sannsynligvis ikke vil skje... Jaja. Det mest imponerende er jo at du nesten bare har stikket sokker med mønster. Og så mange fine!

    SvarSlett
  30. så utrolig fin blogg du har,jeg fant insirasjon i nesten hvert innleggmutrolig flott håndarbeid du skaper,så derfor må jeg bare linke deg til

    ha en fin dag:)

    SvarSlett
  31. Gratulerer, er kjempeimponert!

    SvarSlett
  32. Gratulerer! Bestått med glans! Ikke bare er det utrolig mange sokkepar...det er bare vakre, flotte, fine, morsomme sokker du har produsert. Hva er planen(e) videre? For nå har du vel tid til litt annet enn sokkestrikking ;o)

    SvarSlett
  33. Og forresten Pinneguri: Jeg glemte å si at det er langt fra kjedelig å lese dine innlegg om sokker. Det er inspirerende.

    SvarSlett
  34. Grattis, imponerende. Jeg falt av etterhvert ;)

    SvarSlett
  35. Jeg bøyer meg i støvet! Du har ikke akkurat valgt de letteste, raskeste sokkene heller, akkurat! Fatter ikke at du får tid, jeg bruker fort en måned på et par...

    SvarSlett
  36. Kjempeartig sokkekolasjbilde, d likte æ. Og gratulerer med bragden

    SvarSlett
  37. Jeg er imponert! Imponert over at du i det hele tatt medlte deg på 52 par sokker på ett år og at du strikket så mange flotte sokker, men ulike mønster og hull og det hele. Jeg hadde aldri funnet på å gjort det, om jeg av enn eller annen grunn hadde gjort det allikevel, vet jeg at jeg hadde endt om med betraktelig mange "vanlige, kjedlige" sokker. Så all ære til deg. Bra jobba :D

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...