19.5.10

Et 2-måneders prosjekt over

Dette er mitt bidrag til Elinor Browns Socks Revived Design contest. På dette tidspunktet er jeg faktisk ikke helt sikker på at jeg er med lenger, jeg kommer tilbake til det.

Men viktigere i denne sammenhengen er at det er par 50 i 52 pair plunge 3. Og jeg har fortsatt 11 dager igjen for de to siste parene.


Sokkene, som heter Jernverk, er strikket på 2 mm, med Wollmeise Sabrina, Natural og Spice Market. Dette er et samarbeidsprosjekt. Jeg har funnet deler av mønstrene i boka til Takle og Solstad om norske gensere, og noe fra eget hode, og satt det sammen så det passa på sokker.

Det var en som kommenterte at jeg nå på oppløpssida valgte ikke å strikke små raggsokker for å bli ferdig. Til det kan jeg ikke si annet enn at det hadde vært kjedelig, dessuten har jeg ikke raggsokkgarn. I tillegg til at mange av de parene jeg har strikka de siste ukene er sokker jeg har starta med og som egentlig bare trengte en frist for å bli ferdig med. Sånn som dette paret der jeg bare hadde halve andre sokken igjen.

Når det er sagt ... jeg overrasker meg sjøl  ved å legge opp for et helt nytt par. Jeg falt totalt for disse sokkene (mønster her, ravelry-lenke), og jeg har bare så veldig, veldig lyst på dem :)

22 kommentarer:

  1. Disse var utrolig lekre da! Elsker mønsteret i de!!!!

    SvarSlett
  2. Wow, superfina sockor!

    SvarSlett
  3. Nydelig mønster!

    SvarSlett
  4. Så fine sokker! Er helt imponert over alle sokkene du har strikket den siste tiden - god inspirasjon for en som er på sitt andre sokkepar ever.

    SvarSlett
  5. Utrolig flotte sokker!! Og jeg er overrasket over at ikke frk badegakk kommenterte dine fremtidige sokker siden det er hennes sokker som er avbildet :) Renate laget jo de til henne... Gleder meg til du legger ut mønster på dine!! Klem

    SvarSlett
  6. Du er bare sokkernes dronning :-)))

    SvarSlett
  7. Vilma, det er heldigvis ikke meg (hvis jeg skulle anslå noen så må det være Mariann (Ravelry-lenke)).

    AnitaK, ja, jeg veit ;D

    Takk for alle hyggelige kommentarer!

    SvarSlett
  8. Jeg er SÅ imponert! Nydelig mønster!

    SvarSlett
  9. Du er en dronning alligevel :-))

    SvarSlett
  10. I am in complete awe of what you have done. Not only have you knit 52 pairs of socks in less than 52 years or even less than 52 months they are beautiful with gorgeous patterns and yarn and colors. You are my hero. What will you be doing with all these socks? Have you photo'ed each of them and put them up on your Ravelry for all of us to enjoy? Gratulere og lykke til for sock competition. They should create a category just to be able to honor you for this feat (pun intended!!).

    SvarSlett
  11. Anonym19.5.10

    Disse synes jeg virkelig var kjempelekre. Nydelig fargesammensetning som fikk frem mønsteret veldig fint :-)

    SvarSlett
  12. Må heie litt her. Fine sokker!

    SvarSlett
  13. Så utrolig lekre!! Disse kunne jeg godt tenkt meg, men desverre er jeg for lat til å strikke sokker, blir aldri ferdig med sokk nummer to;-)

    SvarSlett
  14. So lovely! I love jackard socks!. The choice of colour are so beautiful!

    SvarSlett
  15. Anonym21.5.10

    Pene sokker! Flotte mønstere og fargevalg. Jernverk - det var et fint navn. Jeg tenker på vakre smijernsporter når jeg ser dem.

    SvarSlett
  16. Hei. Det var utrolig fine sokker :-) jeg så imponert over dere som har strikket 52 par på ett år. jeg har strikket 6 par i hele mitt liv jeg ;0)
    ha en strålende pinse
    Hilsen Anne Gry

    SvarSlett
  17. Fantatsisk lekre sokker, du er et unikum av en oppskriftsmaker!! Disse burde verdsettes høyt i en strikkekonkurranse, jeg håper du vinner!! Imens lar vi vanlige dødelige lesteslitere oss villig imponere og inspirere av din kunst. For dette er kunst, altså! Ekte brukskunst, finnes ikke bedre! (o:

    Kos deg med det siste sokkeparet ditt! Hva i all verden skal du gjøre etter det? Strikke sokker, kanskje? (o:

    SvarSlett
  18. De ble utrolig fine, det må du vel innrømme!?! Selv klarte jeg ikke mitt ringe mål om to par sokker - men jeg har jo lovet å strikke disse smijernsokkene dine, så kanskje blir det ett par på de neste 52 ukene - hvis det kommer mønster...

    SvarSlett
  19. Woooow! Såna sockar skulle jag också vilja ha! Blir det ett mönster du kan dela med dig av?

    SvarSlett
  20. Jeg jobber videre med mønsteret :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...