27.5.10

... og jeg er heller ikke noe knappe-menneske

Egentlig. Jeg vet ikke riktig hvordan det er blitt sånn, men knapper er likevel litt interessant. Med vekt på litt. Jakka Laban var så vellykka at da jeg sykla forbi Snella & Petronella i Oslo (med den nye sykkelen etter at den forrige - som absolutt ikke var gammel! - ble stjålet utenfor jobben min, grrrr) lot jeg meg friste.

Snella & Petronella er en liten håndverksbedrift i en sidegate på St. Hanshaugen, skapt av kunsthåndverkeren Natascha Krabbe. De produserer knapper, øredobber, mansjettknapper og anheng - alt i porselen. 


Og jeg lot meg friste ... Jeg har ingen ferdige prosjekter i tankene, men jeg blir inspirert til å tenke: Hva kan jeg lage som kan passe med dette, da? De nydelige jordbærknappene for eksempel?



Åh, det holdt jeg på å glemme (nei da, jeg huska det godt ;p), av dere 60 (!) som heia på meg på slutten av sokkeåret med 52 par, skulle jeg trekke én som skulle få en påskjønnelse. I stedet for å gjøre det så vanskelig skrev jeg opp alle navnene på et ark, ga det til mannen min og sa:
- Hvem av disse skal få et par sokker av meg?
- Tja ... hva med Julia?

Og det syns jeg også, Julia, særlig siden hun skriver i søknaden kommentaren sin: "Så utrolig lekre!! Disse kunne jeg godt tenkt meg, men desverre er jeg for lat til å strikke sokker, blir aldri ferdig med sokk nummer to;-)"

Det høres ut som om jenta trenger et par sokker!

15 kommentarer:

  1. Jippi, jippi!! Så glad jeg blir!!
    Såå utrolig snill du/dere er!
    Sender deg epost etter litt pupping av lillebror:-)

    SvarSlett
  2. Så kule knapper! Må vel dit en gang når jeg er i Oslo :)

    SvarSlett
  3. kjempefine knapper og så morsomt for Julia:)

    SvarSlett
  4. -så herlig at du har vært på snella og petronella knappefabrikken. Dit vil jeg også en dag :) Forleden fant jeg en artikkel om de og sjekket ut nettsiden deres, utrolig mye flotte knapper og annet pynt.
    Så snill du er som gir bort sokker. Jeg bruker ull sokker døgnet rundt, har en snill svigermor som sørger for at jeg holder min ben varme.

    SvarSlett
  5. Jeg får så lyst til å strikke sokker når jeg ser de mange flotte parene du har strikket. Men jeg finner ikke helt fram i jungelen, og strikker som regel sokker slik jeg lærte av moren min. Prøver meg på litt andre ting innimellom, men de ender gjerne som strikkepinneokkupanter, har heldigvis mange pinner jeg også ;-) Nyter synet av dine, gratulerer med vel gjennomført.

    SvarSlett
  6. GRRattis til heldige Julia! Jeg er veldig glad i mine "Pinneguri-sokker"! =)


    Supersøte knapper! Så kult å kunne besøke dem, da! =)

    SvarSlett
  7. Jeg var også innom den butikken i dag! :)

    SvarSlett
  8. Knapper er virkelig herlige saker :D Jeg har sendt den en beskjed på ravelry angående djevelluene du kommenterte på bloggen min :)

    SvarSlett
  9. Så dine knapper, må nok stikke innom en dag :)

    SvarSlett
  10. Gratulerer til Julia, som får to sokker!
    Så deilig å bli inspirert på uvant hold!
    Ha en nydelig helg!

    SvarSlett
  11. jeg digger snella og petronella, særlig de små med ord på.
    Og gratulerer med overstått sokke år, hadde aldri klart å gjennomføre noe slikt.

    SvarSlett
  12. Så søte knapper - og jeg er ikke i tvil om at du finner passende prosjekter til disse:-)
    Må visst stikke inn på den siden og se litt, jeg også:-)
    God søndag til deg.

    SvarSlett
  13. Hei! Det ligger en award til deg hos meg.

    SvarSlett
  14. Snella og Petronella hadde ein "stand" ( kva er eigentleg eit godt norsk ord for det? ) på ei kunsthandverksmesse i Bergen i går, så eg fekk endeleg sett desse knappane i levande live.
    Kva eg skal bruke alle knappane som eg kjøpte til, det er neimen ikkje godt å vete, men så lenge fungerer dei heilt fint som "eye candy".

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...