29.1.13

Det heter ikke kabler, Lindex ...

... det heter fletter. Ja, det er navnet på den ny lua mi. Litt langt navn, men catchy da. Stjålet forøvrig.

Jeg har vært veldig fornøyd med Rikkelua mi, men den har vokst noe så innmari det var liksom på tide med noe nytt.



Som så mange andre falt jeg for lua til Irina Dmitrieva og hennes bidrag til nye Wool People. Egentlig er den strikka i Brooklyn Tweed-garnet Shelter, og jeg skulle nok gjerne gjort det. Da hadde lua fått litt mindre hjelm-følelse, den er litt i tykkeste laget så den kan bare brukes på de aller kaldeste dagene.

Den er strikka i rein ull, Alaska fra Drops. Da jeg skulle betale for meg i kassa lurte jeg på om det var salg igjen på Drops-garn, 20 kr nøstet!
- Nei, det er vanlig pris det, fortalte de meg.
- Wow.
Det vil si lua blei like billig som om den skulle vært laget av barnearbeidere for H&M, 60 kr. Bare at den er laget av en kortreist dame i stedet.


Men siden jeg planlegger et besøk på lageret til Pickles i nær framtid så det er mulig jeg finner en tykk men lett merino der. 

16 kommentarer:

  1. Fletter, cabler, snoninger... kært barn!
    Ligemeget hvad, så er huen virkelig skøn! Sikke en lækkerbisken. Jeg må straks over og kigge på den opskrift.

    SvarSlett
  2. Stilig lue!!!
    Og hjemmestrikka er jo mye bedre enn kjøpalue, da kan man jo ha glede av den mest den blir til, og etterpå under bruk :)

    SvarSlett
  3. ha! child labor!

    your hat is so lovely, A! and i'm happy to hook you up with some Shelter sometime, if you like.

    SvarSlett
  4. Veldig lekker den der :)

    SvarSlett
  5. så flott den ble! Ha en fortsatt fin uke, og du finner nok snart noe nytt garn ... ;-)

    SvarSlett
  6. Kuuult :) Den så skikkelig god ut, i tillegg til å være fin :)

    SvarSlett
  7. Så utrolig flott lue! Fine flettinger! Og heldig du som kan besøke garnlageret til Pickles. Det skulle jeg også gjerne ha gjort!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Takker for link, hehe.

    Den var jommen fin! Jeg er på luejakt etter at Rikken min er blitt for slaskete til å fungere greit. Sånn går det når jeg insisterer å strikke i Babysilk som siger, og i tillegg blir utsatt for mye våt snø= veldig sig.

    SvarSlett
  9. Veldig fin lue! Godt å kunne være fjong på de kaldeste dagene også!

    SvarSlett
  10. Nydelig lue, det blir en utrolig stilig effekt av nøytral garnfarge og flettestruktur.
    Spennende blogg du har!

    SvarSlett
  11. Superfin! Här i Sverige envisas en del klädföretag också med att kalla det kablar istället för flätor.

    SvarSlett
  12. Ser god og varm ut, det skal være sikkert :) Fint mønster.

    SvarSlett
  13. Jeg er stadig på jakt etter den perfekte luen. Er ikke kommet helt i mål enda så kanskje jeg burde prøve meg på en slik som du har strikket for den var veldig fin :)

    SvarSlett
  14. Ekte 'flettefristelse' du kommer med her! :)

    SvarSlett
  15. Flott lue! Stilig med fletter!

    SvarSlett
  16. mycket snygg lue, och vackert flätmönster

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...