27.11.15

Myke og ikke-myke bager

Som jeg fortalte om i går så er noen av bagene mine fora med et stivt lag, enten av vliselin (H250), eller en tykkere vatt av et slag. Jeg ser det når jeg er ute på strikkefestivaler og selger bagene mine, at de bagene som står av seg sjøl de selger jeg bedre av enn de som "flopper" over, altså de myke.

Jeg beholder b-varene sjøl, de bagene som på en eller annen måte ikke er bra nok for salg.
Men sannheten er at sjøl liker jeg best de myke. De er mest praktiske fordi de er lettere å stappe ned i andre bager, og disse strikkebagene mine er av en sånn størrelse at de nesten må fraktes i en annen bag. De myke er også lettere å vaske - selv om alle bagene mine er vaskbare. I motsetning til de som er fora med noe mellom lagene trengs de ikke å strykes etter vask, de kan bare henges opp i en klype.
Alle bager, med noe garn eller prosjekter i står jo uansett av seg sjøl fordi alle bagene mine har flate bunner.

Og apropos vask - første gangen du vasker dem kan det være greit å ha litt eddik i vannet så fargene holder seg på plass. Det gjelder særlig de bagene som har et hvitt eller naturfarga innefôr og en kraftigere farge på ytterforet.

Typiske myke bager. 
Neste salg av bager er i januar-februar, jeg skal gi beskjed i god tid. Da blir det en del av de veldig store bagene, og alle bagene vil være myke. Fordi det er det jeg liker.

Har du kjøpt bager av meg, både myke og stive? Hvilken liker du best? Og hvorfor det? 

4 kommentarer:

  1. Jeg har bare kjøpt en liten, myk - så har ikke prøvd de stive, men jeg er enig med deg i at myke er lettere å ha med seg rundt. Kanskje de stive selger best på festivaler rett og slett fordi de tar seg bedre ut når de står der? Takk for eddiktips forresten - det er jo sånt som man vet, men det er lett å glemme.

    SvarSlett
  2. Jeg kjøpte en stor myk bag og er veldig godt fornøyd med den.
    Den er lett å frakte med seg rundt synes jeg.
    Jeg får vente på nye strikkebager i januar/ februar.
    Det er alltid mange fine bager som stilles ut for salg!!!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...