23.6.10

Mønsteret på Jernverk er til salgs

Føler du deg klar for en utfordring? Føler du deg klar for nye prøvelser? Sokkene Jernverk er nå kommet i salg - for deg som trenger å bryne deg litt.


Jeg sier ikke at disse sokkene er enkle å strikke, for det er dem ikke. Du skal både kjenne til å strikke tå-opp med Judiths Magic Cast On, du skal kunne strikke med to farger samtidig, du skal kjenne til w&t/forkorta rader, og du skal kunne strikke mønster på vranga.

Men hvis dette er noe for deg så vil mønsteret på Jernverk være perfekt!

Du trenger et tynt sokkegarn (her er det brukt Wollmeise Twin), strømpepinner 2/2,25 eller 2,5 mm alt ettersom hvilken strikkefasthet du har, og så trenger du mønsteret til 20 kr/$3.

Er det noe du lurer på, spør. Og du - happy knitting :)

9 kommentarer:

  1. Gratulerer med publisert mønster!

    SvarSlett
  2. Anonym23.6.10

    Eg har berre eit ord: LEKRE!!

    Happy Jonsok!! :D

    SvarSlett
  3. Knallfine sokker!!!! Jeg har siklet på disse en stund :) Kjempeglad for at du har laget mønster til de! Disse ser jeg frem til å strikke!

    SvarSlett
  4. Dette blir en morsom utfordring - gleder meg!!

    SvarSlett
  5. Fantastisk flotte sokker! Skal nok se jeg vil skaffe meg mønsteret en gang ja!

    SvarSlett
  6. Helt nydelig mønster!! Håper du får solgt mange!

    SvarSlett
  7. Dette var sokker jeg kunne ha tenkt meg å strikke! Tåopp har jeg aldri prøvd, men må da vel gå? Jeg antar oppskriften er på norsk? Spør fordi mange legger ut engelske og jeg har litt tungt for det:D

    SvarSlett
  8. Sidsel, den er på norsk, men forklaringene som gjør oppskriften avansert (Judits Magic Cast on mog w&t/forkorta rader) må du selv finne på interenett, og de er mulig på engelsk - jeg vet ikke om det fins gode på norsk. Noen andre som vet?

    SvarSlett
  9. Det vert nok ikkje eg som strikkar desse sokkane, strikking med fleire farger har ein lei tendens til å fungere svært dårleg, og mønsterstrikk på vranga er definitvit ikkje mi "greie".
    Sokkane er nydeleg, så eg håpar nokon andre hiv seg over mønsteret.
    God helg!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...