12.6.10

Strikk en genser på 14 dager: Dag 5

Garnet til den genseren jeg starta på ble sendt i går, fikk jeg beskjed om. Så det kan ta litt tid før jeg kan fortsette med den. Men - jeg oppdaga jo allerede andre dagen at jeg nok ville mangle garn, snudde meg rundt og bestilte mer og starta opp samme genser i garn jeg hadde nok av. Så jeg har drevet å strikka på Plan B.


Mønsteret er det samme, Gloucestershire Glory, som jeg skriver mønster på samtidig som jeg strikker det.

Garnet i den opprinnelige var jo i Bugga!, et relativt tykt sokkegarn. Garnet her er lilla Wabi Sabi og varigert Dragonfly; det er betydelig tynnere enn Bugga! så størrelsen blir deretter. Jeg vil anta at dette er ca. 2 år, kanskje enda mindre. (Monstermønster, kan jeg bare få si hvor takknemlig jeg er for de gode størrelsesbeskrivelsene som er i det mønsteret Brynje? Jeg har ingen barn å prøve dette på så jeg er avhengig av andres erfaringer.)

Bolen er ferdig, ermene gjenstår.

4 kommentarer:

  1. strikkepanja12.6.10

    Kjempefin genser! Jeg er imponert over at du skal strikke en genser og samtidig lage mønster på bare 14 dager. Hvis jeg kan komme med et innspill, så lurer jeg på om ikke mønsteret ville kommet tydeligere frem med et garn som ikke hadde så stort fargespill? Det blir kanskje tydeligere med det rosa garnet (altså plan A).
    Jeg er spent på å se den ferdig! :-)

    SvarSlett
  2. Helt enig, Anja. Jeg har ikke lyst til å bruke men-ordet (det smaker av forsvar), men ... det er artig å prøve forskjellige typer garn, også fargemessig for å se hva slags uttrykk det gir. Ellers mener jeg du har helt rett!

    SvarSlett
  3. Så hvis bare posten går fort nok, vil du ha TO gensere klar i løpet av 14 dager...du er skummelt kjapp med pinnene! Begge blir kjempefine! Det er moro å se forskjellige fargevarianter, og jeg tror nok at mønsteret vil komme tydeligere fram på denne lilla når du bare får dampa/blokka den litt.

    SvarSlett
  4. strikkepanja13.6.10

    Jeg beundrer din evne til å strikke opp flere ting (sokker...? ;-) av samme mønster for å se hvordan forskjellig garn påvirker mønsteret. Du er til stor inspirasjon :-) (men er ikke alltid til forsvar, men også oppklaring)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...