4.2.09

FO: Sjalet Mrs. Barista

Nei, jeg trenger ikke enda et tistel-sjal. Dette er strikka for at jeg skal kunne skrive oppskriften ved siden av, og siste delen av den kommer seinere i dag; dette er bare skryteposten ;)

Sjalet er en presang, heldigvis. Siden dette er det tredje tistelsjalet mitt har jeg etter hvert fått litt erfaring, men det gikk trøgt denne gangen. Det er ikke det at det er vanskelig, det er bare kjedelig med lange omganger.
Garnet er som vanlig Wollmeise, Barista og Natural. Det veier 510 gram, og jeg brukte litt mindre av den hvite enn av den brungrønne bunnfargen.
Det er Mille fra SnB-Oslo som står modell, takk for hjelpen :)

Finished with yet another Thistle Shawl. As this is a present I don't have to think about how to store it or when to use it :)

20 kommentarer:

  1. Anonym4.2.09

    NYDELIG!! Rett og slett! Jeg er og blir imponert over det du får til :-)

    SvarSlett
  2. Å det er bare lekkert!

    SvarSlett
  3. Lekkert tistel sjal..., skjønner at du går litt lei når du har lagt 3 med samme mønster og størrelse!

    ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Anonym4.2.09

    JA, hun er bra heldig hun som får det sjalet:-) For ett arbeid....Imponert:o)Og 3 stk i samme mønster...gir meg over:-D

    SvarSlett
  5. Usedvanlig lekkert! Jeg lurer - er det samme mønster på innsiden av sjalet?

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelige kommentarer :)

    Bergir, sånn ser sjalet ut på innsiden

    SvarSlett
  7. Helt fantastisk flott ; ) har ikke sett de sjalene her nordpå...

    SvarSlett
  8. Jeg sier det igjen, det er et utrolig nydelig sjal, og impnerende arbeid (skjønner at du ikke er like inspirert på sjal nummer tre..)

    SvarSlett
  9. Jøss for eit flott sjal, ha ein god ettermiddag/kveld:)

    SvarSlett
  10. Underbar! Väldigt fint foto också. Tack för att du orkar göra en opskrift till oss.

    SvarSlett
  11. Imponerende! Et utrolig flott sjal, og et utrolig flott foto!

    SvarSlett
  12. Takk for titten på baksiden, den tåler absolutt dagens lys den også! Men er sjalet strikket frem og tilbake eller er det klippet vekk et bakstykke og så strikket kanter etterpå?
    Hilsen nysgjerrige Bergir

    SvarSlett
  13. For et aldeles nydelig sjal, det er jammen en stor jobb du har gjort der.
    Ha en fin uke

    SvarSlett
  14. For et aldeles nydelig sjal, det er jammen en stor jobb du har gjort der.
    Ha en fin uke

    SvarSlett
  15. This shawl is stunning!!!

    SvarSlett
  16. Anonym5.2.09

    Det sjalet var bare heilt sinnsykt. Tror jeg har funnet mitt neste prosjekt etter mariusgenseren min. Må bare lese oppskriften din nøye å se om den strikkes rundt eller frem og tilbake først. Tror ikke jeg tørr viss det er frem og tilbake nei. Super jobb. Kommer det fler hi hi?

    SvarSlett
  17. De er såååå nydelige de sjalene! Tror ikke jeg tør å sette i gang, det overlater jeg til ekspertene!

    SvarSlett
  18. Anonym6.2.09

    Kjempefint :)))

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...