29.4.16

Strikkestas i Bergen 21.-22. mai

Tenke seg til at vi skulle få det til, Tiblia, Viitre, Malsen og mor og jeg. Eller Lisa-Mari, Kristin, Kjersti og Mari, Unni og Ann som vi egentlig heter, da. Å få til en popup-shop i beste Gågaten i Bergen.



Eller få det til ... det er kanskje litt tidlig? sa hun litt nervøst og så seg om. Er det noen som er interessert i strikkesnop i mai da? Garn? Strikkepinner? Strikkemønstre? Strikkebager? Er det noen som trenger det i mai? I Bergen?

Helgen 21. og 22. mai mellom 10 og 15 på lørdag og 12 og 16 på søndag åpner vi dørene til Galleri 77 i Gågaten, Strandgaten 77. Rett over kafeen Dromedar - som vi også samarbeider med denne helgen, mer om det seinere.

Akkurat i dag veit vi ikke så mye annet enn at vi har en kontrakt om å leie et lokale, at det er oss fire som skal tilby våre internett-varer og at det kommer til å bli strikkestas! Men bare vent, det kommer mye informasjon etter hvert.


Ja, den som lever får se.

Det er ikke til å komme utenom at vi kopierer er veldig inspirert av tant Kofta, Petra, Linnea og Maja i Göteborg.


Og det spørs om ikke vi i Strikkestas må ha en studiereise til Göteborg i slutten av november når disse har en ny popup-butikk? 

Jeg kan bare si at det er en skjebnens ironi som passer på at vi får låne lokaler i det som kanskje har betydd mest for meg i Bergen, et gatekunst-galleri!

7 kommentarer:

  1. Kva er popp up shop?

    SvarSlett
    Svar
    1. Et veldig godt spørsmål! Det er en butikk som dukker opp en dag, en helg, noen dager og så legges den ned eller flyttes til et annet sted. I vårt tilfelle snakker vi om ny popup-butikk seinere i år også. Kanskje ikke de samme deltagerne, men en midlertidig strikkebutikk :D

      Slett
  2. Høres veldig spennende ut da!
    Lykke til!!

    SvarSlett
  3. Hva med oss stakkara i "provinsen" (Oslo)?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! Når blir det i Oslo også?

      Slett
  4. Åh, i Bergen! Bare en Bybane-tur unna. Det må jeg prøve å få med meg!

    SvarSlett
  5. Og så jeg da, som skal til Bergen, bare en knapp uke seinere. Buhuu, jeg har lyst på strikkeposeveske. De du har laget er kjempefine, Ann :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...