4.2.13

Ballongbukse ...

... er ikke det et fint navn, ballongbukse? Eller kanskje det burde vært kalt kosebukse? Kanskje begge deler, siden det er begge deler?

Med litt hjelp har jeg både fått skrevet ned mønsteret på barnebuksa med dekor i siden og fotogarafert den med en livs levende modell. I tillegg til at jeg har fått publisert det og at det nå er til salgs.

Strikka i Wollmeise DK Koralle, mindre enn 1 nøste. Foto: C Haugland 
Buksa har en lang vrangbord og dekorative sideborder. I mønsteret kan du velge mellom sideborder med løv eller med fletter. Og så er det løv i enden av den strikka snora.

Strikka i Drops Merino Extra Fine, 3 nøster (det var ikke nok til bladsnora ;) Foto: Smurfa 
Den kommer i 3 størrelser, 6 mnd, 1 og 2 år. Og det er blitt spurt om jeg kan lage den til større også, det kommer jeg tilbake til. Kjøper du mønsteret får du tilsendt de større størrelsene sånn etter hvert uten å måtte betale enda en gang.

Foto: C Haugland
Hvis du syns jenta eller gutten har behov for en ny kosebukse kan du kjøp den her for 25 kr. 

7 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne - Har ikke lige mod på nu, men jeg er sikker på de skal prøves en dag. :)

    Marianne

    SvarSlett
  2. Super fine bukser. Har købt opskriften. Det er lang tid tiden at kursen har været til jer normænds fordel og norske kroner er mere værd en danske ;-). Må vidst hellere vente med at tage til Norge og shoppe gennem!

    SvarSlett
  3. Superlekker bukse! Helt nydelig!

    SvarSlett
  4. Å, den likte jeg:)) den skal jeg garantert strikke til mitt barnebarn.

    SvarSlett
  5. Den flottaste buksa eg nokon gong har sett! Denne skal eg heilt klart kjøpe mønster til!

    SvarSlett
  6. Mønster kjøpt, nå må jeg bare dykke ned i garnkassen.

    SvarSlett
  7. Så FIN ullbukse! Ribbe-bukser er jo ein klassikar, men her har du tatt det praktiske og gode ved å ha og (dagleg) bruke ullbukse til eit nytt estetisk nivå. Moro!

    Veldig glad er eg for at eg kom over bloggen din også, som straks er lagt til i leselista over dei utvalde strikkebloggane som verkeleg både er inspirerande og har ein kombinasjon av høgt nivå på både strikking, skriving og bilete. No må eg berre passe på å ikkje bruke opp all kveldsfritida mi som eg eigentleg prioriterer til strikking og denslags, - på å lese bakover, årevis, i bloggen din :-)

    Forresten - humlesokkane dine er heilt fantastisk søte, og vart straks lagt til i "må lage"-lista. Men kan du tipse om ein nettbutikk (evt butikk) som sel wollmeise-garn? Prøvde å google men endte berre opp med sjølve fabrikk-butikken i Tyskland.

    Gler meg til å fylgje deg vidare!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...