30.12.07

Bare en romjulssøndag ...

Her i huset blir strikking, enten det er julaften eller romjulssøndag, bifalt og oppmuntret. Så derfor dro vi denne søndagen på strikkesutstilling på Kulturhistorisk museum her i Bergen. To rom med vakre gamle bilder og strikka plagg.


Blant annet dette vakre bildet. Så rare kroppsformer folk før i tida hadde :)

Det er mildt i Bergen for tida, men det var greit å ta på seg votter når man skal klatre opp på Fløien en søndag i desember. Det ser ut til at dette trollet så ut til å sette pris på dem også?


Det er de nye latviske vottene mine som jeg fikk ferdig nå i romjula. Nå som jula er over og jeg har sendt avgårde alle de andre var det på tide å lage noen til meg selv.

Statistikken er:
* 2 mm pinner
* Knit Picks Palette-garn: Tidepool Heather og Sunlight
* 2 votter veier 50 gram
* Mønsteret har jeg knabbet her ...


--- Redigert 3.1.08 ---

Og her er oppskriften på norsk som pdf-fil.

9 kommentarer:

  1. Vad vackra vantar! Och Gott Nytt År till dig!

    SvarSlett
  2. Flotte vanter og jeg kan forstå at trollet likte dem!
    God nytt strikkeår til deg fra meg!
    (Hekleår også!)

    SvarSlett
  3. Anonym31.12.07

    Guri malla som jeg siklet da jeg klikket på linken hvor du har "knabbet" mønsteret... Dine votter er som alltid nydelige. Og veldig fristende. Håper 2008 inneholder mer håndarbeidstimer enn 2007.... Godt Nytt År ønskes deg fra meg. Hilsen Hilde

    SvarSlett
  4. Anonym31.12.07

    Ønsker deg eit riktig godt nytt år!! :)

    Vottane dine er nydelige, som alltid. Håper det nye året vil bringe nye (strikke-)gleder og inspirasjon!!

    SvarSlett
  5. Vet ikke om folk hadde rare kroppsformer før, men passform var neppe et stikkord=P
    Stikker innom her mens gubben power nap´er og ønsker deg en riktig flott nyttårsaften og et godt nytt år!
    *nyttårsklem*

    SvarSlett
  6. Anonym3.1.08

    Så fint at du har lagt ut oppskrift! Vottene er kjempefine, jeg så ikke en gang tommelen, for den gikk helt i ett med mønsteret. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på et par votter til, siden jeg nå endelig er ferdig med første par som jeg strikket i alpakka (dårlig vottegarn). Følg med på Ravelry ;-) (når jeg får konto...).

    Lurte bare på en ting; sitter vottene godt rundt håndleddet, selv om det ikke er ribbestrikket kant nede?
    Godt nyttår, forresten! :)

    SvarSlett
  7. Godt nytt år, og takk for det gamle til deg også :)
    Nja, den kunne ha sittet bedre rundt håndleddet, og med vrangbord vill den absolutt ha gjort det. Men fordi den er litt trangere nede og ganske lang så sitter den greit. Uansett hvilken vrangbord du velger gleder jeg meg til å se resultatet. Hvilket garn vil du evn. bruke?

    SvarSlett
  8. Anonym4.1.08

    Jeg tenkte å bruke noe Oleanagarn jeg har. Så det blir ganske tynt, evt dobbel tråd (men da har man straks 4 nøster å forholde seg til... :-() Evt Hifa2 eller Rauma finull.

    SvarSlett
  9. Så flotte votter! Tusen takk for mønsteret :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...