7.12.15

Håndverk

I dag presenterer jeg to strikkebager for spesielt interesserte. For deg som er spesielt interessert i håndverk og kvalitet.


For en stund siden oppdaget jeg Unni Strands feed på Instagram. Og jeg tror det var Humla jeg så først, dette er håndverk, det vil si det er hånda som jobber her.

Unni Strand jobber med hendene og hjertet, som jeg syns oppsummerer veldig godt mitt eget forhold til livet som strikkemønsterdesigner. Og en som syr strikkebager.

Etter å ha lest litt om hva hun tenker bak håndverket sitt slo det meg at det hadde vært uberlekkert å kunne bruke noen av stoffene hennes til strikkebager, også. Jeg har nevnt før at jeg er veldig glad i lin, jeg liker godt den rustikke, taktile og levende overflaten i lin. Etter litt fram og tilbake falt jeg ned på Hedgerow, det er noe med at det skal se bra ut på en bag også. Et vakkert floratrykk kan aldri bli galt, kan det vel? Du kan også se endel av de andre trykkene hennes i denne katalogen.

Etter en del e-poster fram og tilbake traff jeg henne for første gang på designerenes eget julemarked i Oslo, DOGA, nå i helga. Og fikk med meg stoff til to bager. Og jeg er veldig stolt av de to strikkebagene jeg har sydd av Hedgerow-stoffet hennes.

- Begge bagene er solgt - 
Den ene er med gult i. Den har grå glidelås og stripete, tykt bomullsfôr. Den er ikke fora med noe mellom lagene så den er myk, men som syntes står det på grunn av stoffenes tyngde og den 8 cm brede bunnen. Den er 35 cm vid og 28 cm høy. Jeg regner den for å være midt i mellom medium og stor.



Den andre bagen er i blått, med en kraftig blåfarget glidelås. På det øverste bildet ser det ut som om det er forskjellig størrelse på dem, men de er like, 35 cm bred, 28 cm høy med en 8 cm bred bunn.

Denne har også tykt, stripete bomullsfôr, er myk, men som syntes står den også av seg sjøl.




Bagene koster 420 kr per stykk. Det inkluderer moms, i tillegg kommer porto på 35 kroner hvis den skal sendes innenlands.

Hvis du er interessert i en av dem, send meg en melding så skal du få bankkonto-nummer av meg. Jeg sender den straks overføringa er bekrefta.

Er du ikke fornøyd med bagen kan den returneres og du vil få pengene dine igjen.

Når det gjelder mine vanlige strikkebager så vil jeg tilby dem igjen i månedsskiftet januar-februar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...