7.11.14

Lek og arbeid hånd i hånd

Det er ikke til å komme bort fra, gleden med å gi ut (delta i e-) bok er å se at det inspirer folk til å strikke det vi har brukt dager, uker, måneder på å lage mønster på. For en idé er bare det, en idé - inntil alt arbeidet starter. Jeg sier ikke at vi har hatt det vondt, vi 8 i Vottelauget som har jobba fram e-boka vår. Jeg bare sier, det er veldig mye jobb. Og da er det så godt å se at andre plukker opp ideen og legger til sitt eget arbeids sved. Eller hva man nå gjør?

Auds kjempeskumle Nøkken
Da jeg så Meretes (monstermønster) forslag til vottemønster tenkte jeg at det var sååååå typisk henne. Selvfølgelig var det et monster og selvfølgelig var det humor.

Anns lekende Sandnøkken 
Auds superskumle votter blei annektert av en datter i militæret. Jeg lurer på hvem hun skal skremme?

Nøkken er ett av sju strikkemønstre i boka Votter fra Eventyrskogen som Vottelauget (8 lekne, arbeidsomme strikkedamer) ga ut 14. oktober i år. Du kan kjøpe hele boka for 75 kroner her

2 kommentarer:

  1. Så kule votter!

    God helg!

    SvarSlett
  2. Superkule votter! Må legges til i strikkelisten min :) Jeg gjorde noe lignende med sokker for noen år siden, om du vil kan du se de her : http://christinashandmade.blogspot.no/search/label/Monstersokker?m=0 :) Dere er så utrolig dyktige! Finner masse inspirasjon og tips hos deg! Ha en god helg!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...