31.7.14

Bittelite strikketips

Hvis du bruker deg av heklemetoden når du skal klippe opp jakker (eller andre åpninger) i rein ull la det være garn igjen på begge sider av heklekanten. Altså la det være en lang garnende før du begynner å hekle, og bryt en lang tråd når du kommer opp til enden.


Bruk garnendene til å sy kantene inn på baksiden etter at du har klippet opp mellom heklekantene. Det blir færre ender å sy inn og det er sikrere - om enn akademisk - fordi du bruker samme tråden som du har hekla i. 

3 kommentarer:

  1. Takknemlig for alle tips :)

    SvarSlett
  2. Takk for tips! Jeg gjør det samme når jeg skal sy sammen eller maske sammen under ermet eller vet at jeg trenger en trådstump til sammensying i tilknytning til et fargeskifte eller en avfelling/påbegynning. Trådfesting er ikke det jeg ser mest fram til, så jo færre trådender jo bedre :)

    SvarSlett
  3. Så vackra färger i den här koftan! Ville bara nämna det:)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...