29.8.12

1753 versus 1604

Tusen takk til alle som har sendt meg e-postmeldinger for å fortelle at de savner blogginnleggene mine! Uten dere vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort? 

Ikke at jeg har noe skikkelig å si denne gangen. Jeg bare mellomlander mellom Runde og Tinn - dette har vært sommeren for å utforske Norge - og nettopp derfor et skikkelig fjaseinnlegg.

På Ravelry kan man se hvilke prosjekter som er de heteste, de med mest favoritter. I know, I know, mange av dere er motstander av hjertestempelet som en indikator på kvalitet, men det hindrer meg ikke fra å si at jeg nå har et prosjekt som ligger på side 2. Av noe over 7 millioner prosjekter har jeg ett som er noe sånt som noe-og-70. Dessverre ikke et av mine egne mønstre, men hei! side 2. Det er jo nesten som om å være 3-sidejente det.



Uten sammenligning forøvrig.
 
Men - jeg har en konkurrent, jeg har det hver uke, hver måned når jeg sjekker innom hvordan det går. (Det vil si, jeg har mange, og konkurrent ... ?) Annepålandet har ei lue som har 1753 hjerter, Cocoon hat.

Når jeg passerer Annepålandet dør jeg. Så takk, ingen flere hjerter nå.

Jeg kommer sterkere tilbake. Med og uten hjerter. 
---
Redigert:
Ajajaj, jeg overså to andre norske strikkere konkurrenters prosjekter på de samme to sidene. Først Ericas flotte uglegenser og et prosjekt som ligger på side 1, 14 Totoros av strikkefrenzy. Unnskyld.

10 kommentarer:

  1. Jøss, det har jeg og! Side 2 - vi er kjendiser!!! (og det 1755 nå...).

    Ante ikke at den siden eksisterte en gang jeg, man lærer stadig noe nytt!

    At det flotte teppet ditt har fått mange hjerter, er jo lett å forstå, men at den überenkle nybegynnerlua stadig får nye hjerter, det går over min forstand. Man trenger jo ikke noen oppskrift en gang for å strikke den. Og den har resultert i at jeg har fått hundrevis av unge, amerikanske nybegynner-"friends"...

    Verden er ubegripelig - men morsom!
    Hyggelig at du er tilbake i bloggeland - jeg ble litt bekymret, det er jo så mange som slutter å blogge nå for tiden, og henfaller til Instagram og Twitter i stedet.

    SvarSlett
  2. De hjertene fungerer litt som gule lapper, gjør de ikke? Sånn at vi skal huske? Også. Ikke til forkleinelse til lua di, men jeg ser sjøl på hvor mange som sier at notatene til teppet har hjulpet dem. Teppet - og lua! - er fine, men gode notater er gull verdt for oss (og her snakker jeg selvfølgelig bare for meg sjøl ...) som søker hjerter :D)

    SvarSlett
  3. i just gave you another heart!

    SvarSlett
  4. Alltid morsomt med hjerter ;-)
    Har ikke sjekket ut akkurat den sida på Ravelry før - men ser at jeg har ingenting på de første sidene, så det kan være det samme! Kos deg videre med norgesferie, og velkommen tilbake!

    SvarSlett
  5. Moro! Jeg har aldri sett på prosjektene på Ravelry fra denne vinkelen før. Masse flott inspirasjon og vel fortjent både for deg og Annepålandet. Det er jo også en norsk dame på side en faktisk. Strikkefrenzy med Torirot-variant av Paperdolls. Moro med "kjentfolk" på toplista uansett hvor. :)

    SvarSlett
  6. Så gøy!
    Jeg ser du har enda en nordmann på side 2, nemlig Erica.

    SvarSlett
  7. Moro! Den siden hadde jeg ikke funnet ennå, takk for tipset! Med 461 på mitt høyeste, så banker du meg ned i støvlene. Moro.

    Og godt å se livstegn, er det ikke fint å være savnet?

    SvarSlett
  8. Vibeke og Guro, æsj, jeg som titta etter andre norske! Og så å overse Erica og den fine genseren hennes, da :(
    Strikkefrenzys totoros er heldigvis på første side, tror jeg skal ta sikte på den i stedet, jeg. Før jeg dør, mener jeg.

    Torirot, jeg er mer enn normalt opptatt av å bli likt ;)

    Monstermønster: Jo.

    SvarSlett
  9. Jaaa du har vært savnet! Men har jo kontakt med deg andre plasser da heldigvis! Ellers hadde jeg fått fnatt ja ;) hihi
    Ha en superkreativ høst!

    SvarSlett
  10. Godt å sjå at du er tilbake :)

    Det prosjektet eg har mest hjerter på har 56 hjerter, så eg forstår at eg har eit stykkje å gå ;)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...