6.10.10

Uller avgårde og ser framover

Søndag reiser jeg avgårde til New York (City), og neste lørdag, 16. oktober, skal jeg igjen reise til Rhinebeck, kanskje en av verdens beste/største/kuleste ullfestivaler (hva veit jeg, jeg har bare vært på én ... den samme, i fjor). Ja, jeg veit jeg er en av de heldigste i verden!

Disse bildene av nesten 100 huer med luer tok jeg i fjor.


I år derimot har jeg tenkt til å fokusere mer på de forskjellige markedsbodene. Det var først da jeg kom hjem i fjor at jeg oppdaget at det var mange jeg aldri hadde sett, aldri hadde lagt merke til fordi området er veldig stort.

Og så har jeg også en plan i år. En eller annen gang i november vil bloggen min ha vært besøkt av 200 000 mennesker (det er blant annet deg!) siden 2007. Jeg syns det er så morsomt så jeg skal se etter noen fine gaver, garn, ting&tang, t-skjorter, etc. i NYC og Rhinebeck og ha en stor liten julefeiring i en ellers grå måned.

Hallo New York!

28 kommentarer:

  1. så heldig du er,god tur:)

    SvarSlett
  2. Lucky you!! Du gjør det mange tenker de skal gjøre, men aldri får ut fingern..... Det høres kjempegøy ut!! NY nå på høsten er jo så vakkert også. Jeg var der på denne tiden for 4 år siden....Og vil selvfølgelig gjerne tilbake. Ha det kjempegøy, og så kan vi kanskje glede oss til bilder etterhvert!! AnneKari:-)

    SvarSlett
  3. Kos deg på turen - det er godt du vet å prioritere deg selv!

    SvarSlett
  4. Heldiggris! Kos deg masse masse! Og del noen inntrykk med oss etterpå da :)

    SvarSlett
  5. God tur! Klapp litt på garn for meg, da...

    SvarSlett
  6. Åh, det høres spennende ut - god tur!

    SvarSlett
  7. God tur!
    (New York kan jo neppe måle seg med det regnvåte høstfjellet der jeg skal tilbringe noen dager ganske snart, men du får det sikkert fint allikevel!)

    SvarSlett
  8. Det er helt sprøtt at det allerede er et år siden du var der sist. Som tiden har flydd. Husker hvor gira du var i fjor (både før og etter turen) :-)

    God tur, nyt det og fortell oss alt etterpå!

    SvarSlett
  9. Anonym6.10.10

    Åh, New York! Låter helt fantastiskt.

    SvarSlett
  10. New York, New York! God tur! Jeg ønsker meg tilbake, selv om jeg ikke var innom strikkefestival engang!

    (Og november er da en fin måned, jeg fyller år!)

    SvarSlett
  11. Heldige du!

    Jeg reiser faktisk også til NYC på lørdag og blir til 16. Ser du 7 gale norske damer, så er det oss ;-) Eller kanskje vi dumper borti hverandre på Purl Soho eller noe slikt?

    Med ei lita som fremdeles blir ammet hjemme så vil jeg fortest mulig hjem igjen, hvis ikke hadde jeg seriøst vurdert å ta turen på ullfestival jeg også...

    SvarSlett
  12. Takk alle sammen, jeg gelder meg som en unge!

    torirot, ha! Jeg kan flanere i min nye 3/4 regnjakke på 5th Ave og det tror jeg slår din helly hansen hvorsomehelst!
    Moan, det skal jeg :D
    life in yonder, merker du hvor mye mer stilsikker jeg er i år ;)
    Monstermønster, I owe you one!

    SvarSlett
  13. Ha en riktig flott tur :-)

    SvarSlett
  14. Heldige du;) Fryktelig god tur og håper du får mange flotte harnstrikke opplevelser;)

    SvarSlett
  15. Jeg håper du legger ut masse bilder og beskrivelser fra turen.
    God tur og kos deg masse!

    SvarSlett
  16. Å, tusen takk for infoen om yarn crawl!

    Vi har et ganske stramt program, men mandag er shoppedag. Jeg HATER å shoppe, så da kan jeg kanskje få med meg et par garnbutikker isteden :-D Skal hvertfall printe ut kartet og se hva jeg får tid til.

    Vi er i varierende alder, men du kjenner oss sikkert igjen om du ser oss som snakkesalige, høylydte rogalendinger ;-) I såfall er jeg hun med langt mørkt hår.

    SvarSlett
  17. Heeei! Du må sjekke VG nett i dag og artkkel om Arne & Carlos! :-)

    SvarSlett
  18. Du skall inte tro att någon (jag) är avundssjuk, som plåster på såren hoppas jag på gedigna rapporter:-)
    Ha en härlig resa!

    SvarSlett
  19. Hhhhmmmmm heldige deg :)
    Ha en riktig god tur

    SvarSlett
  20. Heldige du:-) God tur, og kos deg masse med både garn og boder og nye opplevelser. Gleder meg til å se bilder når du kommer igjen!
    God helg!

    SvarSlett
  21. Gleder meg til å lese bloggposter om turen- og god reise :)

    SvarSlett
  22. God tur! Kos deg mykje på turen.

    SvarSlett
  23. Drømmetur, kos deg masse!
    Regner med at det kommer både bilder og skriverier i bloggen din etterpå, venter med spenning.

    Pernilla

    SvarSlett
  24. God tur! Gleder meg til å se bilder og høre om turene dine! :)

    SvarSlett
  25. Underbara bilder på underbara mössor!

    SvarSlett
  26. God tur! Var der for to år siden og forelsket meg helt i byen! Skal tilbake en vakker dag! Venter spent på bilder fra reisen din :)

    SvarSlett
  27. Hoppas din resa är fantastisk!
    Undrar om du kan hjälpa mej, söker namnet på en norsk stickdesigner. Jag såg hennes alster när jag var i norge för ett par år sedan. Helsvarta (eller vita tror jag) lätt valkade med annorlunda vackra former skapade av förkortade varv. Konstig beskrivning men kanske förstår du?

    SvarSlett
  28. Hei! Kjempefin og inspirerende blogg du har! Jeg har lagt meg til som følger, håper du synes det er greit.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...