5.10.10

Sensur: 11 år?

Jeg fortsetter å vise framdriften på Vognteppet Vestlandet.

Skissen

Jeg la ut skissen av vognteppet på Ravelry også. Og fikk en kommentar tilbake om at det kanskje er bedre design å la hjorten se innover i teppet i stedet for ut. En hel legitim obervasjon.
- Grunnen til at hjorten ser ut er jakttemaet, svarte jeg. Hjorten prøver å finne en vei ut, ikke inn.

Og la til:
- Men at det er et jakttema på et teppe til en baby er kanskje mer tvilsomt.

Og i det jeg sa det sa det poing i hjernen min også. Kanskje det er veldig tvilsomt?

Hva tror dere? Eller begynner vi å bli veldig pysete, veldig følsomme her? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg.

Jeger med gevær og hund som jager hare ...

Jeg kommer ikke til å rekke opp (sa hun fast men bestemt!), men kanskje spørre den som er i tanken min for å få det på forhånd.

8 kommentarer:

  1. Nei, ikke sensurer!!! Jakt er tradisjon, spenning, matauk, kultur, og uansett mye bedre enn å la dyra stå på bås og så kjøre dem til slakteriet. Så da er det er vel ikke noe galt i å videreføre det til kommende generasjoner? Dessuten blir teppet nydelig!

    SvarSlett
  2. Jeg syntes det at hjorten ser ut til å være på vei UT av teppet, kan gi fantasien en omgang!
    Hva ser den på? Det er ikke nødvendigvis en jeger i helene på den..?
    Dessuten har vi eventyr som er skumlere enn et vognteppe med en hjort på!
    Fortsett!!

    SvarSlett
  3. Hold da op, hvor er det flot!
    Hvis du er en person, der ofte giver med symbolik, skal du måske lige overveje det igen, men hvis du ikke er, så synes jeg det er helt ok, at du har sat et flot motiv på, som man ikke skal lægge for meget i.

    SvarSlett
  4. Det hadde jeg ikke vært så bekymret for.

    Hadde du strikket scenen der jegerne tar igjen hjorten og skildret slaktinga etterpå, så hadde jeg kanskje stusset hva det hadde på et babyteppe å gjøre.

    SvarSlett
  5. Jeg synes det var helt naturlig at hjorten skal se ut, tenkte ikke noe annet jeg. Vet om mange som ville blitt overlykkelig over å ha fått et slikt nydelig og babyteppe, med jaktmotiv :o)

    SvarSlett
  6. Designmessig, er det noen regler (tror jeg) på at det skal se innover. Men det er jo ditt teppe, og når tanken er at hjorten ser utover så la det bli med det. Jeg synes det er fint uansett.

    Hjort og jakt er et utmerket tema (hadde det vært en rifle ville jeg begynt å unders). Hjort er mat, og kultur. Kjør på!

    Det er uansett alltid kjekt med innspill og forslag.

    SvarSlett
  7. Tusen takk for veldig overraskende enstemmige tilbakemeldinger på noe jeg merka jeg syns var vanskelig (les pyse!). Jeg ble rolig og sikker igjen.

    SvarSlett
  8. den blir kjempefin:)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...