7.3.10

Jenta med tatoveringen. Og mariusgenseren.

Ser det ikke nesten planlagt ut, tatoveringas plassering over halselinninga? Jenta fortalte at det var moren som hadde strikket denne genseren, og at hun, moren, hadde strikket feil. Jeg vet ikke om det var moren eller datteren som syntes det var pinlig?

Uansett, jeg vet hvor feilen er, og syns ikke det er en feil i det hele tatt. Jeg vil kalle det et designelement.


Jeg begynner å bli tøff i trynet nå, det er ikke bare snikfotografering lenger. På Kaffebrenneriet på St. Hanshaugen i dag så jeg denne jenta, denne genseren og tatoveringa. Og i motsetning til lue-historien så spurte jeg, og jeg fikk lov til å ta bilde *fornøyd smil*

15 kommentarer:

  1. Feil?? Skal det ikke være sånn? Kjempeflott, syns jeg.

    SvarSlett
  2. Kult! Tøffa!
    Skulle ønske jeg kunne ha sånn genser med rund felling.

    SvarSlett
  3. Strikkelise, hvorfor kan ikke du (eller noen) bruke rundfelling? Det er vel mye mer feminint enn rettfelling?
    Annepålandet, ja ikke sant!

    SvarSlett
  4. Perfekt!

    ...og du er en modig fotograf!

    SvarSlett
  5. Jeg finner ikke noen feil...Genseren var forresten skikkelig fin med rundfelling. Sjelden å se akkurat det mønsteret sånn. Og så var det jo tøft med tatoveringen! Flott at du tok bilde!

    SvarSlett
  6. Ja, jeg kunne godt tenkt meg et mønster som forteller meg nøyaktig hvordan jeg kan strikke sånn "feil". Kan moren til jenta melde seg i kommentarfeltet, takk :) Kjempefin!

    SvarSlett
  7. A Beautiful sweater find

    SvarSlett
  8. Egentlig burde vi bli flinkere til å si ifra til de med fine gensere at vi digger plagget!

    Jeg lever ennå på kommentaren fra hun som kom bort og skrøt av finullgenseren min, og gikk gjennom hele vogna for å si det :) og det er ti år siden...

    SvarSlett
  9. Jeg likte denne varianten nesten bedre jeg!

    SvarSlett
  10. Monstermønster, ikke sant!
    Anja, "... og her strikker du inn en liten feil." :D
    Blomsterpiken, jeg syns den er perfekt også.

    SvarSlett
  11. Beautiful design and work.

    SvarSlett
  12. Kjempestilig var det! Både bildet, tatoveringen og design-vrien :)

    Og her ser vi hvorfor det er problematisk å vise sort mønster på hvit bakgrunn når man i realiteten skal strikke lyst mønster på mørk bakgrunn. Klart det blir mer anstrengende for hjernen å arbeide med!

    SvarSlett
  13. Fantastisk! Enig med deg, genseren er jo praktisk talt laget til jenta!

    SvarSlett
  14. Så fin en genser og hurra for deg som tar bildet og skryter... Jeg hadde blitt superglad om noen hadde kommet til meg og ville hatt bilde av noe av det jeg hadde strikka :) Kommer nok aldri til å skje -tjihi- Ha en flott dag!

    SvarSlett
  15. Jeg syns det var noe kjent med bakgrunnen på bildet, det ER jo kaffebrenneriet på st. hanshaugen! Pleier alltid å gå der å kjøpe kaffe når jeg er i oslo og besøker kjæresten :) genseren var jo kjempefin akkurat slik som den er. syns det er kjempefint med gensre som er åpne i halsen :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...