8.3.10

450 hjerter seinere

Ja. Man kan si jeg er litt lei av å strikke hjerter. Det er mange hjerter i dette andre teppet av Latvian Gardens. En liten variasjon, noen flere rader med hjerter, en ekstra rapport i midten av det latviske mønsteret, og teppet veier hele 40 gram mer enn forrige.


Hele 40 gram sier jeg, litt lakonisk. Alvorlig talt, jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å strikke opp Wollmeise-garnet, det tar jo aldri slutt! Jeg blir litt lykkelig når jeg når enden av mitt, da har jeg virkelig jobba hardt for det - og stort sett skal det da bare overtas av mer av det samme. Utrolig drøyt garn!

Teppet veier 395 gram, det er strikket med naturhvitt i bunnen, og tre farger: Pesto (grønn), Serpentin (sennep) og Die Auster (blågrønn-melert). Det er strikket på pinner 2,5 mm, og dekket av et blågrønt bomullstøy på baksiden.
Jeg tror helt ærlig at det skulle vært noe rødbrunt i midten i stedet for blågrønt, men sånn er det. Blitt. Det er en arbeidskamerat som skal ha barn i april som får det i fødsels-gave.

Har dere uimotståelig lyst (!) til å høre en amerikanst podcast diskutere mønsteret Latvian Garden og sjalet Tistel, så kan dere lytte her ... Helene og QueenMudd, de snakker om dere også :)

34 kommentarer:

  1. Sukk!
    Vakkert!

    SvarSlett
  2. Du er helt rå! Nok et lekkert teppe fra deg!

    SvarSlett
  3. Heisann. Dette sjalet var bare helt utrolig vakkert! Flotte farger og mønster.

    SvarSlett
  4. Hei. Dette var helt nydelig, med vakre farger og mønster!

    SvarSlett
  5. Imponerende stykke arbeide!

    SvarSlett
  6. Fantastisk arbeid! Jeg er så misunnelig på tålmodigheten din til tynne pinner og mønsterstrikk - jeg har ikke helt tålmodighet til å øve meg opp til noen av dem. Hihi...

    SvarSlett
  7. Så fantastisk flott det ble, jeg mister både munn og mæle. Du er skikkelig dyktig!

    SvarSlett
  8. Hvor er det et smukt arbejde. Jeg er imponeret over dine krative evner, din sans for at komponere farver og mængden af hvad du får skabt.

    Fantastisk flot.

    Jeg er dybt misundelig.

    SvarSlett
  9. Eit nydeleg teppe i herlege fargar!

    SvarSlett
  10. Gratulerer med vel gjennomført nok et stort vakkert arbeid!
    - savner deg litt på Uformelt, jeg....

    SvarSlett
  11. Ein svært vakker tålmodigheitsprøve!

    SvarSlett
  12. Super! Amazing work!

    SvarSlett
  13. Utrolig vakkert! Jeg synes fargekombinasjonene passer utrolig godt og Die Auster i midten gjør virkelig susen! :)

    SvarSlett
  14. Veldig lekkert. Får skikkelig lyst til å strikke noe med mønster og fine farger......

    SvarSlett
  15. Det ble knallbra farger, nydelig!

    SvarSlett
  16. Kjempe fint. Når eg er ferdige med litt andre ting så skal eg byrja på eit slik eit og.

    SvarSlett
  17. Teppene dine er bare så fantastiske. Veldig heldig arbeidskollega og baby som får dette teppet i gave :)

    SvarSlett
  18. For et arbeid og for et lekkert resultat! Som de andre her sier så synes også jeg at du har en fantastisk tålmodighet! Pinner to og en halv på et teppeprosjekt, ville jeg aldri ha turt å sette i gang med. All ære til deg!

    SvarSlett
  19. Utrolig flott teppe og veldig bra fargesammensetning!

    SvarSlett
  20. Det ble flott!

    SvarSlett
  21. Nydelig teppe og fantastiske farger.

    SvarSlett
  22. Mønster og farger fungerer helt utrolig flott sammen.

    SvarSlett
  23. Igen et super flot tæppe fra dine pinde.
    Flot farvesammensætning.

    SvarSlett
  24. Teppet er kjempefint. Lekre farger. Nydelig. Noe av det fineste jeg har sett på lenge. Pinne 2,5 - jeg er imponert. Håper mottakeren forstår alt arbeidet som ligger bak en slik gave :-)

    Blåfargen er midt i blinken!

    SvarSlett
  25. Utrolig vakkert!

    SvarSlett
  26. Så snille og generøse dere er i kommentarene deres!

    SvarSlett
  27. Helt målløs, rett og slett nydelig. Du er virkelig dyktig

    SvarSlett
  28. For et nydelig teppe - igjen! Jeg er stum av beundring. Heldig er mottakeren, regner med at du vet at det blir satt pris på.. Spennende å følge med på alt det fine du lager:)

    SvarSlett
  29. Ännu ett mästerverk!
    Nästa gång får du sticka ett överkast till en dubbelsäng i stället. Då ska du se att Wollmeisegarnet tar slut ;-)

    SvarSlett
  30. For et arbeid - virkelig noe å være stolt av!

    SvarSlett
  31. we will have to start asking you for your autograph now that you are getting so famous! Seriously, congrats for podcast highlight -- I'm thrilled for you! Lots of nice exposure for your knitting resume for when you get super famous!! Hugs!

    SvarSlett
  32. Utrolig flott gave å gi vekk! Mye arbeid bak og et flott resultat. Annet hadde jeg ikke forventet ;)

    SvarSlett
  33. Det ble aldeles nydelig!!

    SvarSlett
  34. Du sier det er vanskelig å bli kvitt Wollmeise-garnet.. Kanskje jeg får til å strikket alt jeg har lyst til av det ene nøste jeg har da? ;) Ha en fin helg!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...