14.1.09

I mørke skogen ...

I denne posten skulle jeg egentlig ha vist til at jeg hadde krysset av enda et prosjekt på prio.-lista mi, men sånn skulle det ikke gå.
Jeg hadde altså Tuulia Salmelas Deep in the Forest-votter på lista over saker jeg ønsket å lage, og siden jeg holder på med noen store saker for tida må jeg få drahjelp, en liten hvit pille liksom, av småprosjekter. Og satte i gang med disse. Ikke overraskende, Wollmeise, igjen, på pinner 2,5 mm.
Og så ble de bare enorme!

Men bortset fra størrelsen så må jeg igjen slå meg i hodet fordi jeg strikker votter med 2 Wollmeise-garn. De fungerer så dårlig sammen, og dette veit jeg, og likevel ... grrr. Uansett, jeg skal strikke dem på nytt, for det er vakre votter, med et annet garn i samspill med et Wollmeise. Og jeg skal gå ned til pinner 2 mm.
Jeg lurer på om det er på tide for meg å akseptere at jeg strikker løst, ikke fast?

(Men det var noen som foreslo at jeg kunne sy en innervott, og bruke den som grillvott. Dét var ikke noe dumt forslag det :) )

20 kommentarer:

  1. Gå ned til pinne 2 - mine sokker med 2 ganger wollmeise på pinne 2 funker kjempefint.

    Hele kluet er at wm er et relativt tykt sokkegarn - sjekk en strikkeprøve på pinne 2 med wollmeise og f. eks. regia silk - det siste gir veldig mye mindre masker.
    Men går du ned til pinne 2 så tror jeg også du finner ut at to wm går i hop med mindre du strikker veldig løst og såvidt jeg husker så gjør jo ikke du det (bare litt løsere enn meg :-)

    SvarSlett
  2. Dette er da ikke noe mislykka vott, den bare er for noen andre enn deg. Kjenner du noen som driver med judo? De har store hender (unntatt meg), tømmerhoggere? Gamle damer som fryser sånn at de må ha tre par votter på og ønsker seg en vakker vott ytterst? Det er et hav av muligheter.

    Nå liker jeg ikke så godt tovede ting, men det kan kanskje forsiktig håndvaskes ned til riktig størrelse?

    SvarSlett
  3. Om disse ender som grillvotter, blir det i alle fall de peneste grillvottene EVER :)

    SvarSlett
  4. Anonym14.1.09

    Eller så kan du gi dem til meg, med mine svære labber!

    SvarSlett
  5. Verkligt snygga!
    Mina blev också för stora, så min son fick dem (och älskar dem :))

    SvarSlett
  6. Så vakre de vottene er. De kan ikke passe til en mann da? :-)

    SvarSlett
  7. Kjempefine! Har sett på det mønstret inne på ravelriet, og det er virkelig nydelig!

    SvarSlett
  8. Anonym14.1.09

    Men votten SER utrolig bra ut, altså ;) Nydelig mønster!

    SvarSlett
  9. Vottene ser nok litt store ut men dei er kjempefine!! Kansje du kjenner nokon med ekstra store hender!

    SvarSlett
  10. De ble utrolig fine da! Kjenner du ikke noen med store hender?
    Må nok finne et annet garn om du vil ha noen til deg selv - og jeg ser at Ma-2 foreslår Regia. Jeg har veldig god erfaring med det garnet - tynt og fint og lett å strikke med!
    Ellers må jeg si du imponerer med tempoet ditt - snart halvveis på prio-lista di og det er bare 14. januar!

    SvarSlett
  11. Har du sett "Håndplagg"-boka - den med norske bunadvotter o.l.? Nesten alle vottene der er KJEMPESVÆRE...så det er helt ok med store votter!

    SvarSlett
  12. Vakre votter - selv om de er store.

    Hvorfor fungerer ikke ullmeisens garn sammen?

    SvarSlett
  13. Ma-2, ja, jeg får krype til 2 mm.-pinnene. Men jeg velger likevel å bruke et annet garn sammen med ett Wolmeise. Turvid, grunnen er at jeg ikke syns to Wollmeise sammen gir noe spenst. Garnet er litt som bomull, og det er akkurat det vottene minner om også, bomullsvotter. Wollmeise trenger et annet garn som har mer spenst for å holde det på plass.
    Kaos, det er Superwash ...
    Eira, vi hadde besøk av en tømmhuggermann her, og til og med til han var vottene bittelitt for store ... Men jeg tror fortsatt denne vil gjøre seg godt i glass og ramme jeg da ;)
    Anita K, Hilde C, Maud, Muffin, Bente B, Elins Strikkeri, takk skal dere ha for hyggelige kompliment :D
    Annepålandet - joa, for fotografering. Men i bruk ... not ;p

    SvarSlett
  14. Utrolig flott mønster, bare så syns at de ble så store!
    Men det er en god ide å bruke de som grillvotter..., eksklusive sådan!

    Ha en fortsatt strikkende flott torsdag!

    xoxo

    SvarSlett
  15. Anonym15.1.09

    Disse vottene er nydelige og står også på skal-gjøre-lista mi. Synd de ble for store, men kaos bl.a. har jo mange gode forslag. =)

    Noterer meg at bør strikkes på pinne 2. :)

    SvarSlett
  16. Store men fine! Greit å vite dette, for disse vottene SKAL jeg strikke til meg selv en gang...

    SvarSlett
  17. Jeg likte disse vottene! Veldig moderne, fine og uvanlige!

    SvarSlett
  18. å så nydelige votter! selv om de ble litt store.

    SvarSlett
  19. Stor eller ei, vottene er flotte. Og fargen på det mørke garnet passer utrolig godt til motivet :)

    SvarSlett
  20. I min familie ender alltid min samboer opp som mottaker av sånne strikkeprosjekt, for han har digre føtter og hender. det vanligste er sokker og luer. Til nå ingen votter.

    Kanskje du vil bytte dem mot garn til nye?

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...