12.12.08

FO: Baktus. Yo tambien.

Nå også meg, jeg føler meg nesten som en sviker, jeg. Bruke 2-3 dager på å strikke et skjerf som så mange før meg har strikka? Ja, ikke noe originalt her, det er bare det gode, gamle Baktusskjerfet (Ravelry-lenke).

Garnet er det ene nøstet med sokkegarn fra Wollmeise sokkeklubb 08. Fargen heter Samii, og som man ser er det de samiske fargene, rødt, gult, grønt og blått. Ingen særlig vinner blant Wollmeise-medlemmene, denne kombinasjonen, heller ikke mine yndlingsfarger. Når det er sagt syns jeg likevel det er den mest originale Claudia i Wollmeise har laget, så jeg klager ikke.

Skjerfet er strikka på pinner 2 mm, og veier 149 gram - ett nøste Wollmeise veier ca. 150-155 så det var godt at jeg snudde ved 93 masker på det bredeste :)

I have knitted the infamous Norwegian (?) shawlette Baktus (Ravelry link) with the new Wollmeise sock yarn, Samii. Not my favourite colours, I like darker more subtle colour changes in my yarn, but that said, I think this is the most original colour combination Claudia of Wollmeise have ever dyed so I am not complainting :)

8 kommentarer:

  1. ¡Yo no sabia que podias hablar espanol¡

    SvarSlett
  2. Solo un poco. Vivido en Cuba tres meses hace dos años.
    ¿Y tu, por qué has aprendido español?

    SvarSlett
  3. Ikke veldig begeistret for denne fargevarianten jeg heller nei (skulle gjerne hatt mer rødt og blått og mindre gult). Men morsomt tema i alle fall!
    Henger håpløst etter, ennå ikke ferdig med sokkene fra forrige runde. Satser på en romjulsinnsats. Mulig jeg ikke er moden for sokkestrikking ennå, eller kanskje det er litt heftig å begynne med tynt garn, tynne pinner og masse mønster. Får ta et helt enkelt mønster neste gang. Går ikke det er jo sjal/skjerf et godt alternativ...

    SvarSlett
  4. Å la være å lage noe bare fordi det er populært er omtrent like teit som å lage noe bare fordi det er det, synes nå jeg (med et Noe Noa på samvittigheten).

    SvarSlett
  5. Et litt eksklusivt baktusskjerf:) Så deilig å få brukt opp hele nøstet. Jeg hater rester!!

    SvarSlett
  6. Guro, du har helt rett *rødmer lett, men bare litt*. Og alt skal jo prøves, ikke sant? I samme gate, jeg prøvde meg på Clapotisen to ganger, og holdt på å kjede livet av meg. Og ga opp. Men jeg misunner fortsatt Nattuglas vakre!
    Siena, kanskje det bare må ligge og modne litt - som en god ost?
    Glastrikk, fordi det er Wollmeise tenker du på? Eller fordi jeg aldri kommer til å strikke det igjen ;p

    SvarSlett
  7. Det viktigste er vel ikke hvor MANGE (eller FÅ, for den saks skyld) som har lagd det, men at det er en god oppskrift - som gir et godt og hensiktsmessig skjerf - som kan varme godt i vinterkulda!! Varme halser er som kjent viktig for helsa, her i dette kalde vinterlandet.

    Syns skjerfet ditt ble fint jeg!

    SvarSlett
  8. æ syns at skjerfet ble helt herlig, å søren heller - nu har æ planlagt minst 2 Baktusskjerf før nyåret er på plass!!!
    wollmeise fargen var lekker!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...