4.5.08

FO. Flettevotter.

Oppskriften til disse vottene fant jeg i Fossnes sin Håndplagg (som jeg kjøpte på Mamutsalg i våres), men jeg har forandra littegrann her og der. Blant annet bestemte jeg meg for at flettene skulle gå mottsatt vei. Da er de speilvendte, ikke identiske. Jeg har heller ikke hekla den kanten som sto i oppskriften.

Garnet er det supermyke Debbie Bliss Baby Casmerino, på pinner 2,5 mm, det blir ikke siste gang jeg strikker i det garnet. Og så ønsker jeg meg fortsatt Strikkepanjas oppskrift, som jeg syns er hakket skarpere enn dette :D

9 kommentarer:

  1. Oh så vackra vantar.
    Ulla

    SvarSlett
  2. Anonym5.5.08

    NYYYYDELIGE votter! har kost meg en stund her nå og plukket med meg noen linker, takk skal du ha! Fniiis kooos deg og ha en heeerlig uke! Klem Vibbedille

    SvarSlett
  3. Anonym5.5.08

    Nydelige votter.Er imponert over alt det fine du har laget.Kommer garantert igjen på besøk,for å kose meg med alt det vakre du lager:)Ha en kreativ uke.

    SvarSlett
  4. Anonym5.5.08

    Hrm, ja, det var den oppskriften... Jeg finner den ikke igjen :-o Men skal gjøre en innsats og prøve og få tak i den igjen, det var jo en veldig god oppskrift.

    SvarSlett
  5. lekre votter! likte de du linket til også. :) tror jeg har til gode å strikke votter med fletter, kanskje på tide.. :)

    SvarSlett
  6. De var lekre! Både i form og farge! Spesielt farge! Elsker den grønntonen der altså.

    Flinke vottedama!
    Ønsker deg en riktig deilig onsdag!

    SvarSlett
  7. Alla som talar om vantar får din blogadress. Du är sannerligen vant-drottningen. Färgerna i de Himmelska var underbara och flätorna på dessa måste jag härma nån gång. Förresten...var gör du av alla vantar? Säljer du?

    SvarSlett
  8. Anonym9.5.08

    Nice mittens!

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...