31.3.08

Sopp på hendene

Å nei, ikke det du tror det er :) Historien er ...

Strikkepanja har deltatt i en nordisk byttering på Ravelry, og fikk et hjemmefarget finsk garn. Jeg vet ikke hvorfor hun kom til å tenke på meg, men hun tipsa meg i hvert fall om at dette måtte vel være noe garn jeg kunne bruke i vottene mine? Sjøl strikket hun en nydelig halsvarmer av garnet.
Og siden jeg ikke klarer å motstå en fristelse titta jeg på bloggen til Leena, for så å ta kontakt med henne. Siden det var en stund siden hun hadde oppdatert siden sin var jeg ikke sikker på om hun hadde noe som helst garn til salgs i det hele tatt.

Men det hadde hun, og ikke bare det, hun hadde soppfarget garn. For meg betyr dét noe fordi jeg er en ivrig sopplukker (også), så jeg tenkte det ville være en god anledning til å kombinere noe som vanligvis ikke kan kombineres: Strikking og sopping.
Siden Leena har Paypal var det enkelt å betale (selv om det ikke er lett å velge farger blant det store utvalget hun har), 300 gram hjemmefarget garn for 230 kr.

Nå gjenstår bare å lage votter i dette nydelige garnet :)

Finnish home dyed yarn
Strikkepanja tipped me about Leena's yarn. When I discovered that some of her yarn is dyed from mushroom, and I am an ardent mushroom hunter I just had to buy some of that :)

5 kommentarer:

  1. great colors! Dying from mushrooms: how clever. Wonder how long it takes her to gather enough for the dye pot -- fascinating!

    SvarSlett
  2. Nyyydelige farger! Plantefarget garn har så nydelige sjatteringer. Gleder meg til å se ideene om hva du bruker dem til.

    SvarSlett
  3. Å så spennende! Hvilken pinnestr vil du bruke når du skal strikke votter med dette garnet?

    SvarSlett
  4. Anonym6.4.08

    Hei!
    Jeg er en ivrig leser/ kikker av din blogg. Selv har jeg ingen blogg og tror ikke jeg "tør" skaffe en heller. Da er jeg redd for at jeg overhodet ikke får gjort noe håndarbeid selv. jeg ser at yndlingsfargen din er grønn og at du har bilde av noen grønne sjal. Disse ser fine ut på bilde, er det mulig å få vite noe om mønster og garn?
    Trine

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...