24.5.07

Cookies A.pe


Litt sløvt bare å vise en sokk, men jeg lover, jeg er godt i gang med sokk nummer to også. Det er bare meg som er utålmodig etter å vise at jeg også er igang med andre ting enn sjal.
Det er avgjort at det er mønsteret 'Monkey', laget av designeren Cookie A., som blir sokken vi skal strikke på i International Sock. Siden jeg ikke har prøvd mønsteret før tenkte jeg at jeg skulle strikke dem for å se. Det var et veldig lett mønster. Og det ble fint. Men - det blir nok finere i flerfarget.
Garnet jeg har brukt er det samme som jeg strikker sjal med, totrådet tynt Sandnesgarn, strikket på pinner 2,5. Sokken er ikke blokka, det skal den i følge mønsteret. Jeg får se om jeg tar meg tid til det.

Enda ett bilde på enda et prosjekt som er bare nesten helt ferdig. Her er beviset på at jeg er ferdig med Swallowtail Shawl. Det ligger til oppbløting nå, og skal blokkes på teppet i natt.

(Er det forresten mange der ute som har problemer med at teksten min kommer langt nede på siden? Jeg så i en annen nettleser enn den jeg sjøl bruker at siden min så helt rar ut ...)

9 kommentarer:

  1. veldig stilig sokk...! Føler den seg fortsatt litt alene...
    Hver gang jeg er innom deg, så kjenner jeg et lite stikk i samvittigheten min (ovenfor meg selv)...skulle absolutt satt i gang med å lære meg å hekle... Har så lyst på teppe i mormorruter... Sukk...

    SvarSlett
  2. Anonym25.5.07

    Jeg synes sokkene var veldig fine ensfarget jeg!! Og - ja teksten kommer litt langt nede på siden ;-)

    SvarSlett
  3. Anonym25.5.07

    Teksten din kommer laaaaaangt ned på siden ja. Og jeg syntes apen din ble fin jeg, men ikke søren om jeg hadde giddet blokke dem. Jeg blokker aldri sokker, synes det er bortkastet når de etter all sannsynlighet blokker seg selv litt når du får hatt dem på en time eller to.
    Ha en finfin helg :)

    SvarSlett
  4. Teksten er ok i IE. Men det har vært et par ganger hvor bloggen din har vært tom. Kun grafikk og menyer vises.

    Blokk en sokk. Jo da, jeg hadde sikkert vært så lat et jeg tok på meg sokkene fuktige og lot formen på foten gjøre sitt mens jeg slappet av på en benk i solen ;-)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  5. Anonym25.5.07

    Teksten/sida er ok i Safari og Firefox òg, men eg har opplevd det samme som supernøtt..
    Sokken var fin den.. blokking eller ikkje blokking..

    Velkommen heim igjen, forresten! ;)

    SvarSlett
  6. Flott sokk! Teksten er langt nede på siden når jeg besøker bloggen din.

    SvarSlett
  7. Fine sokker, jeg syns de ble finere i ensfarget jeg. Mønsteret forsvinner i alle fargene. Bloggen din ser helt fin ut hos meg, bruker firefox.

    SvarSlett
  8. Nydelig sokk!
    Noe sånt er det jeg har tenkt å prøve meg på neste gang jeg skal strikke sokker. Vanligvis hater jeg å strikke en rett, en vrang, så nå har jeg kjøpt et nøste opalgarn på salg, og har store planer om å bruke det når jeg en gang får lyst til å strikke sokker.
    Når enn det blir...=P

    Gøy å strikke andre ting en sjal, men så blir sjalene dine fine også da!

    SvarSlett
  9. Kjempefin sokk! Teksten din kommer veldig langt ned på siden på min PC. Bruker IE.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...