21.4.07

Min første Ballband Dishcloth


På Husfliden i vinter så jeg en jakke som var strikket i teknikken på bildet til venstre. Og jeg prøvde å få hjelp til å skjønne hva som foregikk i mønsteret. Hvordan var det mulig? Hva var teknikken? Men nei, de kunne ikke hjelpe meg.

Og så har jeg selvfølgelig sett det dukke opp med jevne mellomrom, særlig BenteB har vært en ivrig talsperson. Men ingen har fortalt meg hvordan, gitt meg mønsteret. Jeg har liksom fått inntrykk av at man måtte kjøpe boka Mason-Dixon.

Så feil kan man ta, i dag fant jeg denne oppskriften:D). Så kanskje jeg ikke har prøvd så veldig hardt? På nettet ligger det millioner av bilder på akkurat denne kluten. Jeg liker særlig godt denne hvite, denne klassiske blå og disse mangefargede.

Og da fikk jeg strikket min første lapp. Den er i ull og kan ikke brukes til noe ting. Men jeg fikk endelig gjort den :)

3 kommentarer:

  1. Som mange av hekle- og strikkemønstrene som går som farsotter på nettet, er dette gammelt. Har sett det i gamle strikkebøker. (Har fått dilla, samler på gamle håndarbeidsbøker!)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg har skjønt det. Født litt seint ;) Men det var nå rart at de bak disken på Husliden i Oslo ikke kunne hjelpe meg, ikke sant?
    Så forresten enda en gammel farsott i bloggen din i dag, Strikkelise: Votter fra Latvia. Åh, jeg blir helt syk om hjertet når jeg ser alle de vakre mønstrene.

    SvarSlett
  3. Takk for tipset! Har tenkt på disse klutene mange ganger, men ikke leta etter mønsteret. Har noe bomullsgarn som aldri vil bli brukt til noe men nå skal det jammen meg bli kluter her!:)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...