19.4.07

7 rapporter


Nå er jeg kommet til de syv rapportene som oppskriften på Flower Basket Shawl foreslår at man skal strikke før avsluttende kantmønster. Men som syntes på bildet - og som anbefalt i denne tråden på Hobbyforum - så er det for lite for et voksent menneske. Mens eunnyjang har 7 rapporter, og ser ut til å klare seg bra med det. Men hun strikker på litt tykkere pinner enn meg. Jeg strikker i veldig tynn ull (Sandnes garn), på pinner 3,5, så det har jo noe å si også.

Så jeg strikker videre. Og må fortelle at det går så mye bedre nå. Det er som Strikkelise sa i en kommentar her tidligere: Man lærer seg oppskriften etter hvert. I begynnelsen kunne jeg ikke tro jeg ville klare det, men det har skjedd at seg sjøl etter hvert som jeg har slitt med det. Sjalstrikkingen er framtiden, kjenner jeg :)

1 kommentar:

  1. FBS var et vendepunkt i mitt strikkende liv. Det var en øyeåpner innen mønsterstrikk, og selvtilliten steg flere hakk underveis. Og med dette sjalet er blokking nesten "påbudt" for å få frem de fine spissene i kanten.

    Ditt kommer til å bli vakkert, jeg gleder meg til å se det ferdig :-)

    Ha en fin og grønn helg :-) Og takk nok en gang for Pelle! Han trives!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...