7.1.07

FO - hjulvott


Ja, i hvert fall ved én av dem :)

Mønsteret er et hjul, og er hentet fra en bok om votter fra Gotland. Etter at jeg har titta en del på votter fra Latvia gjør jeg meg tanker om at mønsteret opprinnelig kommer derfra, men sikker kan jeg ikke være.

Når jeg ser på bildet nå ser jeg at jeg har lagt inn feil garn. Det jeg har brukt er enda litt tynnere enn Tvinni, men det er restgarn så jeg har ikke noe navn på det. Uansett, det er blitt veldig tynne votter. Og nå som det ikke lenger er kaldt i Norge (og i hvert fall ikke her i Bergen) så kan det være like greit. Skulle det bli kaldt igjen kan de brukes som votter inne andre votter.

3 kommentarer:

  1. Anonym8.1.07

    den är jättefin!

    SvarSlett
  2. Helt underbar vante. Det där gotländska hjulet är fint. Du får ursäkta att jag inte har skrivit svar på ditt inlägg. Hade muntlig tentamen den 2 januari så jag har missat både jul och nyår. Men nu är jag tillbaka och bloggar på som vanligt.

    SvarSlett
  3. Dette var et usedvanlig vakkert mønster. Og fargekombinasjonen du har valgt er veldig vakker.

    Hilsen nyabonnent på bloggen din :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...