10.11.06

Garn og kvalitet


Å hekle med garn gir veldig forskjellig kvalitet alt ettersom hvilke garn man bruker. Jeg har prøvd litt forskjellige garntyper når jeg har prøvd mønstrene i den nye hekleboka mi, og som du ser av bildene er resultatet ganske forskjellig fra bokas.

Dette mønsteret var veldig enkelt, og jeg heklet det i PT5-sportsgarn. Den er nok litt for fast. Forskjellen her ligger mest i at jeg ikke brukte flere farger.

Her har jeg igjen bare brukt én farge i motsetning til det som er avbildet i boka. Jeg har også valgt et mohair-garn, og jeg syntes denne ble ganske bra.

Så prøvde jeg det samme mønsteret i to farger, i Rauma Finull. Plutselig blei det nesten et helt annet mønster, og ruta blei større. Tja, jeg veit vel ikke om jeg syns denne var så fin, den tofarga.

Her er igjen en veldig enkel rute. Men det gikk mye garn på den, og skal man hekle et helt teppe i det kan det fort bli tungt. Kanskje som en rute mellom andre?


Denne likte jeg også, men den blei litt liten. Til gjengjeld var den enkel å lage.

2 kommentarer:

  1. Jeg liker også den boka godt. Kjekt at du poster noe om hva du prøver ut, det er noe for oss andre og lære også. Jeg likte spesielt godt den nederste - og grønt er en deilig farge :-)

    SvarSlett
  2. Takk for den. Det er mohairgarn, så sjøl syns jeg kanskje den er blitt litt "løs i kanten". Men - hvis du mener mønsteret så er jeg i hvert fall enig, det var et greit mønster å hekle. Skal prøve med noe mer spesialisert heklegarn etter hvert.

    Kjekt at du titter innom blåggen min og legger igjen kommentarer om det du ser :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...