16.12.16

Kreative desember - spontan kreativitet

Jeg har fått bestilling! Og ikke fra hvem som helst heller, men barnebarnet på fire som ønsker seg ny Tuin-genser. Det vil si, det var vel ikke akkurat sånn det blei sagt. 
- Denne? spør jeg da jeg skal hente henne i barnehagen, og viser jeg fram Marius-genseren som en konkurrende besteforelder har strikka.
- Nei, jeg må ha den fineste. 
Og så henter hun fram Tuin-genseren sin.  
- Men du, den er jo altfor liten, sier jeg. 
- Nei da, den er kjempevarm og rosa. 
- Sikker?
- Ja. 
Okay. Det tolker jeg som en bestilling på en større størrelse i omtrent de samme fargene. 

Sånn så den ut da hun fikk den for nesten nøyaktig to år siden. 
Da blei den strikka i 4 år, og det var rett strikkefasthet, men hun er tydeligvis litt stor i størrelsen. Siden genseren i mønsteret bare går opp til fire år og jeg har lyst til å bruke det samme garnet, Malsen og mors Shetland Soft siden hun liker disse tynne ullgenserne, må jeg tenke og regne om litt. Problemet er det store mønsteret på magen. Så jeg tenker jeg tar minste størrelsen og ganger med tre i stedet for største størrelsen som bare skulle vært ganga med to. 


Rekker jeg dette før julaften tro? 

1 kommentar:

  1. Sikke en dejlig historie :-) og selvfølgelig bliver du færdig med den før juleaften. Jeg hepper :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...