6.12.16

Kreative desember - faglig påfyll

Sist helg var jeg en tur i Göteborg, for å stikke innom strikkekafeen til Redbergsskolan. De som arrangerer det én gang i måneden er Slöjd i Väst och Studieförbundet Vuxenskolan. Det er åpent for alle, til og med en tilreisende norsk strikker. 
Dette er som jeg skjønte det, noe de har arrangert i minst 10 år? Bare rett meg hvis jeg har misforstått det. 

Denne gangen var Tant Kofta tema ... og heldigvis kom Lotta Blom selv og presenterte det ;) 

Hun snakka om ull og valking, og presenterte flere måter å tenke hvordan gjøre et ullstoff mer holdbart. Hun viste fram både jakke og mange forskjellige votter som blir vindtette med denne metoden. 

Siden det var strikkekafé traff jeg også flere lokale strikkere, som kom for å strikke sammen og for å høre på Lotta. Som en sa det:
- Lotta har alltid så mange gode tips. 

Jeg traff også Karin Boklund som har strikka siden august i år, og det første hun begir seg inn på er et teppe i dobbelstrikk. Dobbelstrikk regnes ellers for å være en avansert teknikk, men når man er ny er jo alt avansert så da er alt mulig. Flott holdning, vi burde være ferske strikkere alle sammen!

Den ene siden av teppet
Og sånn ser den andre siden ut. 
Det var overraskende mange som strikka votter den kvelden. Kanskje fordi votter er et greit prosjekt på strikkekafe? 

Disse JennyPenny-vottene (under) var allerede ferdig strikka, men hennes mønstre var veldig populære. Av gode grunner. 


Tusen takk for at jeg fikk komme, og takk for gode lussebullar! 

1 kommentar:

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...