31.3.16

#restefest2016 i april

Vi er fortsatt i 2016 og restefesten fortsetter, hurra!

Restefest2016 er emneknaggen vi bruker på Instagram for å samle alt vi strikker hver måned, og der vi bruker rester - fra garnlageret vårt. I tillegg har jeg hver måned fått en lokal strikkemønsterdesigner til enten å designe et mønster som passer til restegarn, eller selge et av mønstrene sine som passer til rester, rimeligere.

I april er det Lill Cat design som trår til med et sokkemønster i så mange farger du ønsker, eller i hvert fall minium tre farger. Hun har kalt dem Jøglersokker. Ut april koster mønsteret 25 kroner.
Legg ut bilde på Instagram med emneknaggene #joglersokkene #lillcatdesign og #restefest2016 og vis fram hvilket garn du bruker, hvor langt du er kommet, og - klarer du å få dem ferdig i løpet av april også, så deltar du i konkurransen om et av strikkemønstrene mine.


I slutten av januar var det 600 innlegg som hadde brukt emneknaggen #restefest2016, i slutten av februar var det litt over 1300 innlegg, i slutten av mars litt over 1900. Med andre ord, du kan strikke akkurat hva du vil, og definisjonen av hva rester er er det bare du som bestemmer.
Vottene Fuglesang av Wenche Roald - men strikka av meg da :D 
Alle som deltar med et innlegg er med i trekninga av mønstrene mine på slutten av måneden. Denne måneden bestemte jeg at alle tre mønstrene skulle gå til dem som hadde strikka Vottene Fuglesang av Wenche Roald, og husket å tagge dem #vottenefuglesang. Som cirka 40 stykker gjorde. To fikk for å ha fullført, én fikk for å ha deltatt.
Marit fikk for dette poetiske innlegget, med innlagt fuglesang!
Matemastrikk med dette vakre paret!
Og Siri med dette vakre bildet - men jeg håper hun lager en vott til altså ...

Velkommen april og Jøglersokkene! 

1 kommentar:

  1. Så flotte sokker. Kanskje på tide jeg strikker sokker igjen, begynner å bli en stund siden... Og sokkegarn skal jeg ha en del av så vidt jeg vet...
    Hmmm...
    Takk for inspirasjonen!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...