6.9.15

Strikkekinofestival i Fredrikstad i oktober

Du trodde kanskje jeg bare satt og strikka og mekka strikkemønstre hele dagen, du? Å nei da, jeg har et par andre interesser også. Som film. Jeg elsker å ta meg ledig fra jobben og sette meg ned i et godt kinosete, helt ytterst på raden må det være, og nyte filmer på filmfestivaler.

Fredrikstad kino, bildet lånt fra fb-gruppa til Strikkekinofestivalen
Så da Kristin Ålerød spurte om jeg ikke hadde lyst til å komme til strikkekinofestivalen i Fredrikstad (følg lenke for gruppe til facebook) lørdag 10. oktober for å presentere Vottelaugets høstbok, Eventyrvotter, måtte jeg bare snu meg rundt litt. Og det var bare fordi jeg var midt i feriemodus.

Nå viser det seg at det passa godt for Monstermerete (Merete) og Knitnetty (Wenche) å være med også, så vi blir tre fra Vottelauget som kommer og forteller om boka vår og presenterer teknikker.
I tillegg vil både Wenche og jeg selge våre strikkemønstre, og jeg selger også strikkebager. Det spørs om det ikke blir noen spesial-designa filmbager ...

Eksempler på strikkebager
Festivalen starter klokka 10 og første film starter 11.30. Filmene som vises er Kvinnen i gull med blant annet Helen Mirren, Så og på jorden og den norske storfilmen, Bølgen.
Det er lunsjmuligheter mellom 11 og 15, men kafeen er åpen hele dagen.

Og siden det er lys i salen er det også gode muligheter for å ta med rokken og spinne :D

Bildet er lånt fra Strikkekinofestivalens sider
Passet koster 300 kr og gir tilgang til 3 filmer pluss lunsj. Du får også en del avslag på garn og strikkerelaterte ting. Du kan kjøpe billetten her. Per i dag er det noe over 100 billetter av 200 som er solgt. Og ikke nok med det - som det heter - det kommer jo en annen storkjendis også, Fredrikstads egen Bittami! Hun skal presentere og skrive autografer i de nye bøkene sine. Les dagens program på Fredrikstad kinos hjemmeside her.
Dette blir artig.

Alle som kjøper et kinopass er med i trekninga av forskjellige overraskelser ... blant annet ei bok fra Bittami og Vottelaugets Eventyrvotter.

Og for alle som ikke har strikka i kino-halvmørket før så kommer jeg tilbake seinere med praktiske råd ... 

2 kommentarer:

  1. himmel og hav - dit må æ jo :) gleder mæ til å bli litt starstruck og kjem freidig nok til å spørre dokker om å signere mi allerede innkjøpte Eventyrvottebok :) den e ei kjempebok :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjør det da, og fortell hvem du er. Det er tross alt sånn vi i Vottelauget møttes, via nettet 😀

      Slett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...